جمعه 23 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آلمان: دو شهروند ما را هر چه سريع‌تر آزاد کنيد، راديو زمانه

دولت آلمان از ايران درخواست کرد که هر چه زودتر دو روزنامه‌نگار آلمانی بازداشت‌شده در ايران را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان در ملاقاتی با منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران در بروکسل، گفته است که درخواست فوری اين کشور آزادی هر چه سريع‌تر اين دو شهروند آلمانی است تا به کشور خود بازگردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گيدو وستروله گفت به نظر می‌رسيد که وزير امور خارجه ايران اين درخواست ما را يک درخواست شخصی تلقی کرده است.

ديدار اين دو وزير امور خارجه در حاشيه نشست کمک‌رسانی به پاکستان در شهر بروکسل صورت گرفت.

اين دو خبرنگار آلمانی شامگاه يکشنبه ۱۸ مهرماه هنگامی که برای گفت‌وگو با سجاد قادرزاده، پسر سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار، و جاويد هوتن‌کيان، وکيل خانم آشتيانی به دفتر هوتن‌کيان رفته بودند٬ در دفتر کار اين وکيل دستگير شدند.

يکی از اين دو شهروند آلمانی عکاس و ديگری روزنامه‌نگار مطبوعات آلمان هستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران و دادستان کل این کشور در نخستين نشست مطبوعاتی خود پس از اين ماجرا، خبر بازداشت دو غير ايرانی را تأييد کرد و گفت: «این افراد به هیچ وجه خبرنگار نیستند و یا حداقل كارت خبرنگاری ندارند. آن‌ها در واقع به عنوان توریست به ایران آمده‌اند.»

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران نيز فردای آن روز در نشست خبری خود گفت: «دو نفر با نام خبرنگار به خانواده‌ خانم سکينه محمدی برای تهيه‌ گزارش مراجعه کرده‌اند. آنان ويزای توريستی داشته‌اند و از آن‌جا که با شبکه‌های ضدانقلاب خارجی ارتباط داشته‌اند دستگير شده‌اند.»

وی افزود: «آن جريان ضدانقلابی که تدارک ديده است تا اين دو نفر به منزل خانم محمدی مراجعه کنند در آلمان است.»

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، سه روز پيش در اظهارنظری خواهان آزادی دو روزنامه‌نگار آلمانی در ايران شد و وزارت امور خارجه آلمان ضمن تأييد روزنامه‌نگار بودن اين دو، اعلام کرد که در راه آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.
غلامحسين محسنی اژه‌ای عصر روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبريز، گفت که دو تبعه آلمانی بازداشت شده در اين شهر «به جرم خود اعتراف کرده‌اند.»

وی با بيان اين‌که «دو تبعه آلمانی با جريان‌های معاند خارج از کشور ارتباط داشته‌اند» افزود: «آن‌ها با رواديد توريستی در تبريز حضور يافته بودند، بدون مدرک، از نام خبرنگار سوء استفاده و با خانواده سکينه آشتيانی ارتباط بر قرار کرده بودند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016