چهارشنبه 12 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موج اعدام سکينه محمدی آشتيانی را در کام می گيرد، پيام ابوالحسن بنی صدر به مناسبت امکان اعدام سکينه آشتيانی

وسائل ارتباط جمعی غرب نگرانی رهبران سياسی شخصيتهای انسان دوست و سازمانهای مدافع حقوق انسان و خود را از اعدام شدن خانم سيکنه محمدی آشتيانی، از دو روز پيش، انتشار داده اند. هرچند انسان مسئول است، اما او و زنان در ايران و، به نسبت، در همه جای جهان، قربانی روابط قوای نابرابر و بيان های قدرت توجيه کننده اين نابرابری هستند. درآن نظام اجتماعی ستمگرانه و قدرت پرستی، او و همانندهای او هستند که اگر برزندگی دون انسانی بشورند، اعدام می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر ايران رژيمی حاکم گشته است که اسلام را، در آئين زورپرستی، از خود بيگانه ساخته و آتش خشونت را به جان هستی ايران افکنده است.ايران با توجه به جمعيت، در جهان، مقام اول را در اعدام کردن دارد. قربانيان اين خشونت کور، جوانان ايرانند. اين نسل جوان کشور است که اين رژيم در تقلای زنده بگورکردن آن است.
اعدام خانم سکينه محمدی آشتيانی، هرگاه انجام بگيرد، تنها دهن کجی اين رژيم به وجدان بشريت نيست. زنی را قربانی اين دهن کجی و به ايرانيان باوراندن که جهان هم از جنايت بازش نمی دارد، نيز هست.
از اين رو، نخست ايرانيانند که می بايد تغيير کنند، کرامت زن و حقوق ذاتی زن و مرد را بازشناسند. زندگی را عمل به حقوق گردانند و خشونت زدائی کنند. سپس جهانيان هستند که می بايد زمانی را نيز به خشونت زدائی اختصاص دهند. تا مگر، دست کم، جنگ سنگين خشونت که زندگی را در سراسر جهان خفقان آور کرده است، سبک بگردد.
رژيمی که جنايت را روش کرده است نيز بداند که سرانجام جنايتش از پايش در می آورد.

۱۲ آبان ۱۳۸۹
ابوالحسن بنی صدر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016