شنبه 15 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای حقوق بشر سازمان ملل، آمریکا را بشدت مورد انتقاد قرار داد، رادیو فرانسه

نوشتۀ بیژن برهمندی

در مقابل موجی از انتقادات، نمایندگان آمریکا که برای اولین با درمقابل این شورای سازمان ملل قرار می گرفتند، از مباحث آن اظهار خشنودی کرده و آنرا " مثبت و سازنده " خواندند

در زیر بارانی از انتقاد نسبت به موارد متعددی از نقض حقوق بشر توسط آمریکا ، از جمله در زندان گوانتانامو ، قانونی بودن اعدام در این کشور، خودداری از امضای قرارداد های بین المللی، نمایندگان آمریکا در این اجلاس، پذیرفتند که از وضعیت حقوق بشر در آمریکا خشنود نیستند.

معاون وزیر درامورحقوق بشر، مایکل پوزنر، ضمن پذیرفتن اینکه این بحث ها سازنده بوده اند ، اذعان کرد که از وضعیت فعلی حقوق بشر ناراضی است و تعهد کرد که به کوشش هایش برای بهبود قوانین ادامه خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال مشاور حقوقی وزارت خارجه آمریکا در مقابل انتقادات کسانی که از لگد مال شدن حقوق بشر در جنگ عراق و افغانستان شاکی بودند، تاکید کرد که آمریکا دست به شکنجه نمی زند و نخواهد زد. او گفت که دولت اوباما بکلی از رفتار های گذشته فاصله گرفته و بدون هر ابهامی رفتارش با افراد مطابق با موازین حقوق بشر است.

نماینده ایران در این جلسه اظهار داشت که آمریکا متاسفانه بطور سیستماتیک حقوق بشر را نقض می کند. نماینده کوبا نیز ادامه محاصره اقتصادی این کشور را نوعی نسل کشی تفسیر کرد.

چندین کشورعرب از وجود اسلام ستیزی در آمریکا شکایت کردند و مایکل پوزنر ضمن پذیرفتن این واقعیت که شهروندان مسلمان آمریکائی تحت فشار یک فضای تبعیض آمیز و توام با نابردباری قرار گرفته اند ، اظهار اطمینان کرد که علیه این وضعیت مبارزه خواهند کرد.

بسیاری از کشور های اروپائی نیز خواهان لغو قانون اعدام در آمریکا شدند.

فرانسه نیز آرزو کرد که آمریکا بتواند در انجام تعهداتش در بستن مرکز گوانتانامو بزودی موفق گردد.

در مقابل این موج از انتقادات نمایندگان آمریکا که برای اولین با در مقابل این شورای سازمان ملل قرار می گرفتند، از مباحث آن اظهار خشنودی کرده و آنرا " مثبت و سازنده " خواندند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016