شنبه 22 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس قوه قضاييه: مصاحبه وکلا با رسانه‌های بيگانه موجب وهن جامعه وکلا است، ايلنا

- متأسفانه اقدامات برخی افراد سودجو و تعدادی از واسطه‌گرها چهره وکالت را مخدوش کرده است
- قضات سلب صلاحيت شده حتی اگر مورد عفو نيز قرار گيرند باز هم نمی‌توانند پروانه وکالت بگيرند و حق وکالت ندارند.


ايلنا: رييس قوه قضاييه برخی از اظهارنظرهای وکلا در خصوص اقدامات دستگاه قضايی و نيز مصاحبه‌ با رسانه‌های بيگانه را موجب وهن جامعه وکالت دانست و افزود: وکالت شغل شريفی است که اميدواريم شأن و منزلت آن از سوی وکلا به خوبی حفظ شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا آيت الله صادق لاريجانی در ديدار اعضای هيات مديره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: کانون وکلا نهادی قانونی است که بايد تعامل منطقی و صحيح با قوه‌قضاييه داشته باشد و دستگاه قضايی از اصلاح و تقويت سازوکارهای کانون وکلا حمايت می‌کند.
رييس قوه قضاييه با اشاره به وجود برخی ذهنيت‌های منفی درباره وکلا در ميان مردم و قضات گفت: متأسفانه اقدامات برخی افراد سودجو و تعدادی از واسطه‌گرها چهره وکالت را مخدوش کرده است و کانون وکلا بايد نسبت به رفع اين ذهنيت‌های منفی تلاش کند.
وی افزود: قوه قضاييه از برنامه‌های کانون وکلا در رفع ذهنيت‌های منفی حمايت می‌کند.
لاريجانی گفت:دستگاه قضايی همچنين آماده بررسی آرای کارشناسی اعضای ‌کانون وکلا در جهت اصلاح فرايند وکالت و تدوين لايحه‌ای در اين خصوص است.
لاريجانی فراهم کردن سازوکارهای اجرای طرح وکيل خانواده را خواستار شد و گفت: اجرای اين طرح با همکاری دولت و همت کانون‌های وکلا گامی مؤثر در کاهش مشکلات مردم و نيز دستگاه قضايی است.
رئيس قوه قضاييه همچنين در خصوص مراجعه برخی قضات سلب صلاحيت شده به کانون‌های وکلا برای اخذ پروانه وکالت گفت: اين قضات سلب صلاحيت شده حتی اگر مورد عفو نيز قرار گيرند باز هم نمی‌توانند پروانه وکالت بگيرند و حق وکالت ندارند.
در ابتدای اين ديدار جندقی رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: وکلای دادگستری در چارچوب قانون اساسی و پايبند به اصول حاکم بر نظام اسلامی حرکت می‌کنند و برخی از اظهارنظرها و يا اقدامات خلاف واقع مورد تأييد نيست.
وی همچنين بر ضرورت تعامل مناسب کانون‌های وکلا با قوه قضاييه تأکيد کرد.
رييس کانون وکلای مرکز ادامه داد:ما کانون وکلا را در حقيقت بخشی از قوه‌قضاييه می‌دانيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016