شنبه 13 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح سوال از احمدی نژاد مطرح نخواهد شد، جام جم

عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: طرح سوال از رئيس جمهور در مجلس مطرح نخواهد شد چون بيش از 2 ماه از مطرح شدن اين موضوع تنها 35 نماينده آنرا امضا كردند.

محمدكرمي راد نماينده كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاين با اشاره به طرح سوال از رئيس جمهور كه از سوي علي مطهري پيگيري مي‌شود، گفت: برخلاف آنچه كه گفته مي شود بيش از 70 نماينده اين طرح را امضا كردند، امضا كننده ها تنها حدود 35 نماينده هستند.

وي افزود: از آنجا كه براي طرح سوال از رئيس جمهور حداقل به 70 امضاي نمايندگان نياز است، بعيد مي دانم كه اين موضوع در مجلس مطرح شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي گفت: عده‌اي از نمايندگان مجلس مخالف طرح سوال از رئيس جمهور هستند و به همين دليل با مطهري صحبت كردند و خواستار متوقف شدن اين مساله شدند.

مطابق ماده 196 آئين نامه داخلي مجلس، براساس اصل 88 قانون اساسي در صورتي که يک چهارم کل نمايندگان مجلس بخواهند درباره يکي از وظايف رئيس جمهور سوال کنند، بايد سوال خود را به طور صريح، روشن و مختصر همگي امضا و به رئيس مجلس تسليم کنند.

رئيس مجلس موضوع را در اسرع وقت به کميسيون تخصصي ارجاع مي‌دهد. کميسيون موظف است حداکثر ظرف يک هفته با حضور نماينده معرفي شده رئيس جمهور و نماينده منتخب سوال کنندگان تشکيل جلسه دهد و در اين جلسه نماينده رئيس جمهور پاسخ مقتضي را از طرف رئيس جمهور ارائه خواهد نمود تا به نمايندگان سوال کننده گزارش شود.

پس از يک هفته چنانچه هنوز حداقل يک چهارم نمايندگان مجلس که سوال را امضا نمودند، از سوال منصرف نشده باشند، رئيس مجلس موظف است در اولين جلسه سوال آنان را قرائت و فورا براي رئيس جمهور ارسال کند و اين سوال ظرف 48 ساعت تکثير و در دسترس نمايندگان قرار مي‌گيرد.

بر اساس ماده 197 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، رئيس جمهور موظف است ظرف مدت يک ماه از تاريخ دريافت سوال در جلسه علني مجلس حضور يابد و به سوال پاسخ گويد مگر با عذر موجه و با تشخيص مجلس، مدت طرح سوال از طرف نماينده منتخب سوال کنندگان حداکثر 15 دقيقه و مدت پاسخ رئيس جمهور حداکثر يک ساعت خواهد بود. به نتيجه رسيدن يا نرسيدن اين طرح در مجلس يکي از بحث هاي ميان نمايندگان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016