شنبه 4 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: اپوزيسيون خارج از کشور جمع محدودی است که صدای بسيار گسترده‌ای دارد، ايلنا

- همه ۴ ميليون ايرانی مقيم خارج ، اپوزيسيون نيستند
- يکی از مسئولين در سخنرانی خود از روی غفلت اعلام کرد ما به ايمل‌ها دسترسی داريم که ظرف ۲۴ ساعت آمريکايی‌‌ها ايمل‌ها را کد و رمز کردند البته دانشمندان ما در وزارت اطلاعات ظرف ۴۸ ساعت آن کد و رمزها را باز کردند.


ايلنا :‌ حيدر مصلحی پيش از ظهر امروز در نشست تخصصی دست‌آوردهای همايش ايرانيان خارج از کشور طی سخنانی با تاکيد بر اينکه ظرفيت ايرانيان خارج از کشور را بايد بعنوان يک نيروی بالقوه که عمر استراتژی کشور را گسترش می‌دهد توجه کرد ، گفت: فقدان برنامه‌ريزی هدفمند برای ايرانيان خارج از کشور، آنان را به کانون سرمايه‌گذاری بيگانگان تبديل می‌کند که با عضوگيری از اين مجموعه انواع سوءاستفاده‌های علمی فرهنگی و سياسی داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا ، وزير اطلاعات افزود: اعتمادسازی متقابل بايد در دستور کار قرار گيرد و هر چه ارتباطات هدفمندتر، مداوم‌تر و موثرتر باشد امکان اين اعتمادسازی بيشتر می‌شود .
وی تاکيد بر اشتراکات و علايق ملی و فرهنگی را به عنوان معيار روابط متقابل بر شمرد و افزود: ارتباط نبايد صرفاً با نگاه ابزاری باشد زيرا اين ارتباط به زودی زمينه بدبينی و بی‌اعتمادی می‌شود .
وی با اشاره به اينکه نسل‌های جديد ايرانيان مقيم خارج از کشور ممکن است با هويت و زبان خود بيگانگی احساس کنند بر ضرورت تمهيد در اين خصوص تاکيد کرد.
مصلحی همچنين با اشاره به اينکه بخش عمده‌ای از ايرانيان خارج از کشور در کشورهايی مقيم هستند که دارای سرويس‌های اطلاعاتی قوی و در عين حال معاند با جمهوری‌اسلامی هستند ، افزود: بايد در کارگروه‌های مربوطه تمهيدات لازم را در اين خصوص پيش‌بينی کنيم تا هموطنان‌مان در آن کشورها مورد تعرض سرويس‌های امنتی و اطلاعاتی بيگانه قرار نگيرند.
وزير اطلاعات کشورمان جلب، جدب و حفظ ارتباط با ايرانيان خارج از کشور را بعنوان يک ضرورت در شرايط فعلی برشمرد و گفت: دشمن نيز همزمان در حالی يارگيری از اين قشر بوده و يکی از فعاليت‌های سرويس‌های بيگانه اطلاعاتی ارتباط‌‌ گيری با ايرانيانی است که به هر نحو و دليلی از کشور مهاجرت کرده‌اند.
وی در همين خصوص ادامه داد: حتی دشمنان برنامه‌ريزی‌های ۱۰ ساله برای اين موضوع دارند و فعاليت خود را تحت پوشش مجموعه‌های پژوهشی وعلمی و در قالب يارگيری به عنوان هسته علمی کار خود را آغاز کرده‌اند درحالی که تنها ۵ يا ۶ سال شايد فعاليت در اين مجموعه‌ها بعنوان يک هسته علمی باشد اما پس از آن افراد را بعنوان عنصر جاسوسی برای خود قرار می‌دهند که البته ما وظيفه و تکليف مراقبت از هموطنانمان در اين مورد را داريم.
مصلحی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه مجموعه ۴-۳ميليونی ايرانيان مقيم خارج از کشور همگی اپوزوسيون نيستند، بر رويکرد فرصت‌گرايانه به جای تحديدگرايانه تاکيد کرد و گفت: بدنه ايرانيان مقيم خارج از کشور نسبت به ايران و منافع ملی کشور احساس مسئوليت می‌کنند و اپوزيسيون ، يک جمعيت محدودی است که سرويس‌های بيگانه امکانات خيلی وسيعی را در اختيار آنان قرار داده و پژواک صدای اين عده محدود بسيار گسترده است.
وزير اطلاعات سرمايه‌گذاری دشمنان در اين زمينه را بسيار گسترده دانست و افزود: در فتنه ۸۸ نيز اوباما اعلام کرد شبکه مجازی گسترده‌ای را برای مقابله با نظام ايران طراحی کرده‌اند که به دليل قوی بودن سرويس‌های اطلاعاتی ايران توان مقابله با ما را نداشته‌اند.
وی ادامه داد: يکی از مسئولين در سخنرانی خود از روی غفلت اعلام کرد که ما به ايمل‌ها دسترسی داريم که ظرف ۲۴ ساعت آنها ايمل‌ها را کد و رمز کردند البته دانشمندان ما در وزارت اطلاعات ظرف ۴۸ ساعت آن کد و رمزها را باز کردند.
مصلحی با بيان اينکه نگاهمان بايد نسبت به ايرانيان يک نگاه ايرانی اسلامی باشد ، به بخش‌هايی از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له در حوزه علميه قم فرمودند که بايد هويت ايرانی و اسلامی را با نوشتن کتب فارسی که منابع دينی و اعتقاد را به نسل‌های بعدی انتقال دهد مورد توجه قرار داد.
وی با بيان اينکه در دوره دولت نهم و دهم با بازگشت به ايده‌های حضرت امام موفقيت‌ها و پيشرفت‌های بی‌شماری داشتيم تاکيد کرد: علمی که روزی توسط غرب و به اذان خود آنها از جوامع اسلامی دزديده شد و امروز به خاطر پيشرفت‌هايشان فخر می‌فروشند باد توسط ايرانيان به کشور بازگردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016