سه شنبه 7 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان به تجمع و اقدام سراسری برای لغو حکم اعدام و آزادی زندانيان سياسی در شهرهای مختلف اروپا، ۲۸ و ۲۹ دسامبر

انسان های آزاده، هموطنان گرامی،
اين روزها باز هم ساعت های بسيار پر اضطرابی را می گذرانيم: مجازات اعدام بار ديگر سايه تهديد آميزش را بر فراز سر تعداد ديگری از فرزاندان آزاده سرزمين ما گسترده است. همان طور که می دانيد بنا بود در سحرگاه روز يکشنبه حکم اعدام حبيب الله لطيفی، دانشجوی زندانی کرد اجرا شود با اين وجود پس از تجمع اعضای خانواده ی حبيب و جمعی از مردم سنندج در مقابل زندان اجرای اين حکم به طور موقت به تعويق افتاد. در پی آن، ماموران وزارت اطلاعات حکومت اسلامی با يورش شبانه به خانه ی اين دانشجوی زندانی، اعضای خانواده ی او را بازداشت کردند، خبرهای رسيده از سنندج حاکی از آن است که بيش از ۲۰ فعال سياسی و اجتماعی اين شهر در دو روز گذشته بازداشت شده اند، ارتباطات تلفنی با سنندج مختل شده، سرعت اينترنت در اين شهر به شدت کاهش پيدا کرده و گذرگاه های ورودی و خروجی شهر تحت کنترل امنيتی است. همه اينها نشان دهنده آن است که حاکميت جان زندانيان سياسی را به گروگان گرفته است تا اقتدار سرکوبگرانه اش را بيش از پيش در دل های مردم تثبيت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برای رويارويی با اين وضعيت خطير، يعنی برای لغو حکم اعدام حبيب الله لطيفی و برای آزادی خانواده ی او و همه ی دستگير شدگان دو روز اخير در سنندج و نيز برای اعلام هشدار نسبت به وضعيت نگران کننده ساير زندانيان سياسی محکوم به اعدام، اقدام فوری و سراسری همه ايرانيان و انسان های آزاده ضرروی است. برای اين منظور تا کنون در تعدادی از شهرها تجمعاتی اعتراضی تدارک ديده شده است که بی ترديد برگزاری موثرتر آنها مستلزم حمايت و همراهی شما عزيزان است. اين اعتراضات بخشی از مبارزات وسيع تری است که برای لغو مجازات اعدام و درخواست آزادی زندانيان سياسی به طور منظم و پيوسته و با جديت در سراسر جهان پی گيری خواهيم نمود.
برای پيوستن و همراهی شما عزيزان با اين اقدامات، مکان و زمان تجمعاتی که تا کنون از برگزاری آنها با خبر شده ايم را در اينجا به اطلاع تان می رسانيم:
روز سه شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۵: برلين (در مقابل سفارت حکومت اسلامی)
روز سه شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰، ساعت ۱۴: فرانکفورت (در مقابل سفارت حکومت اسلامی)
روز سه شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۶ : اسلو (در مقابل سفارت حکومت اسلامی )
روز چهارشنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۳ : گوتنبرگ ( در محل روزنامه گ.پ)
روز سه شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۶ : پاريس (ميدان ( Trocadéro
روز سه شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۳ : بروکسل (روبروی سفارت ج.ا. خيابان روزولت ۵۱)
روز چهارشنبه ۲۹ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۱ : هامبورگ ( در مقابل سفارت حکومت اسلامی)
روز سه شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۶ : وين (در مقابل سفارت حکومت اسلامی)
روز سه شنبه ۲۸ دسامبر ۲۰۱۰ ساعت ۱۵ : هلند- دنهاخ (روبروی وزارت امور خارجه)

تعهد ما به آزادی و انسانيت ايجاب می کند که تلاش برای نجات و رهايی آزاديخواهان را اولويت خود قرار دهيم. اما راه دشواری که برای نجات جان عزيزانمان و برای آزادی زندانيان سياسی در پيش داريم، جز با همياری و همراهی جمعی ما پيمودنی نيست.

جمعی از دانشجويان و فعالان سياسی خارج کشور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016