دوشنبه 13 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حکم برکناری دوازده مشاور احمدی نژاد در یک روز - دولت به نفع چه کسی یکدست می شود؟، فردا نیوز

فردا - مهدی کلهر، مجتبی رحماندوست، داود دانش جعفری، توکلی بینا، اعتمادیان، وزیری هامانه، سوسن کشاورز، ستار وفایی، حجت الاسلام حاج علی اکبری، مهدی چمران، رویانیان، علی منتظری، علی اصغر زارعی و مهدی مصطفوی نام های کوچکی نیستند که بتوان به راحتی از خبر عزل آنان که تا دیروز حکم مشاورت ریاست جمهور را در اتاق خود آویخته بودند گذشت.

به گزارش فردا هر چند اختیار رئیس جمهور در عزل و نصب وزیران و مشاوران خود قابل انکار نیست اما این روزها نحوه استفاده احمدی نژاد از این اختیار خود موجب ارائه تحلیل های متفاوتی شده است.

از یک سو تحلیل هایی که پشت پرده این عزل و نصب ها را منتسب به جریان آقای مشایی در دولت می داند و از دیگر سو تحلیل هایی که مبتنی بر خانه تکانی دولت از چهره های مورد وثوق اصولگرایان است قابل تامل می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جالب اینکه نتیجه هر دو تحلیل به هم نزدیک است. اولین تحلیل ها نتیجه گیری اش به پر رنگ شدن جریان رحیم مشایی در دولت احمدی نژاد می انجامد و دومین دسته از تحلیل ها هم اتفاقا به یکدست شدن دولت برای تکمیل شدن حلقه همفکران آقای مشایی منتهی می شود.

هر چند برای روشن شدن پشت پرده این تصمیمات آقای احمدی نژاد منتظر ماند و سابقه افراد جایگزین این مشاوران را بر مبنای تعلقات سیاسی شان بررسی کرد اما آنچه قطعی است به نظر می رسد خانه تکانی دولت از افرادی که نزدیک به تفکرات جریان اقای مشایی نمی باشند به همینجا ختم نخواهد شد.

گفتنی است مهر در خبری اعلام کرده دکتر احمدی نژاد با مهدی کلهر(مشاور رسانه ای)، مجتبی رحماندوست(مشاور امور ایثارگران)، داود دانش جعفری(مشاور عالی در امور اقتصادی)، توکلی بینا(مشاور امور اصناف و بازرگانی)، اعتمادیان(مشاور امور اصناف و بازرگانی)، وزیری هامانه(مشاور امور نفت و گاز)، سوسن کشاورز(مشاور امور تعلیم و تربیت)، ستار وفایی، حاج علی اکبری(مشاور امور جوانان)، مهدی چمران(مشاور امور شوراها)، رویانیان، علی منتظری، علی اصغر زارعی(مشاور فرهنگی)، مهدی مصطفوی خداحافظی کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016