یکشنبه 19 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار همسر نسرين ستوده به دادسرای زندان اوين: حکم صادر شده اما هنوز ابلاغ نشده است، کمپين بين المللی حقوق بشر

رضا خندان، همسر نسرين ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران از احضارش به شعبه يک دادسرای اوين خبر داد و با اظهار اينکه هفت روزمهلت دارد تا خودش را به اين شعبه معرفی کند، گفت: « اين همان شعبه ای است که دو هفته پس از بازداشت خانم ستوده من به آنجا احضار شدم که بيشتر صحبت ها درخصوص پيگيری های من درباره بازداشت خانم ستوده و مصاحبه با رسانه ها بود و حالا نمی دانم علت احضار دوباره ام همان مسئله است يا دليل ديگری دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رضا خندان همچنين در خصوص آخرين وضعيت نسرين ستوده به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « خوشبختانه ملاقات های کابينی و تماس های تلفنی برقرار است و حال روحی خانم ستوده هم خوب است تنها مشکل اين است که ملاقات حضوری برای ديدن بچه ها و مادرشان داده نمی شود. ملاقات های ما همگی کابينی است که در آن شرايط نسرين دوست ندارد بچه ها او راببينند.»

رضا خندان ادامه داد:« در تمام اين چهار ماه فقط بچه ها يکبار به اندازه ۵ دقيقه مادرشان را ديده اند. من و خانواده نسرين او را در ملاقات های کابينی و يا در دادگاهش ديده ايم اما بچه هايم اين فرصت را پيدا نکردند. پنج شنبه هفته گذشته من پسرم را نيز با خودم برده بودم که اگر اجازه داده شود چند دقيقه ای بچه مادرش را ببينند اما آنها گفتند امکان ملاقات حضوری نيست، گفتم ما داخل نمی رويم فقط بچه برود تنهايی مادرش را چند دقيقه ببيند اما باز هم اجازه ندادند. ديدن مادر در وضعيت ملاقات کابينی به صلاح هيچکدامشان نيست ومسلما در روحيه بچه تاثير می گذارد.»

همچنين نسيم غنوی يکی از وکلای نسرين ستوده به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران خبر داد ظاهرا حکم خانم ستوده صادر شده اما هنوز به وکلايش ابلاغ نشده است.

نسرين ستوده روز ۳۱ شهريور ماه امسال بازداشت شد و تا کنون در سلول انفرادی اين زندان به سر می برد. همچنين او سه بار در مدت بازداشت خود در اعتراض به شرايطش در زندان دست به اعتصاب های طولانی مدت تر و خشک زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016