پنجشنبه 23 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: بمب اتم ما بي‌صدا است، فارس

احمدی‌نژاد گفت: هزار سال قبل بقدري به نور و حركت مسلط بوده‌ايم كه اگر آن تسلط را با الان مقايسه كنيم مي‌بينيم اصل تسلط تفاوتي پيدا نكرده است. ما مي‌توانيم با نگاه و روش خودمان جلو بيفتيم كه اين شدني است البته هر كار ارزشمندي زحمت دارد.

به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور صبح امروز پنجشنبه طي سخناني در نشست مسئولان ستادهاي فناوري‌هاي راهبردي با بيان اينكه امروز يكي از بهترين‌ روزهاي عمر من است، گفت: امروز كارهايي را ديديم كه بعضي‌ از آنها شايد آرزوي تاريخي بودند نه اينكه از آن وزنه‌اي در عالم هست بلكه اراده و باوري كه پشت آن قرار گرفته آرزوي تاريخي بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي در ادامه سخنان خود انسان را مهمترين موضوع هستي دانست و تاكيد كرد: انسان بايد تجلي خدا باشد و زيباترين و اصلي‌ترين جلوه گونه انسان علم و عالمي است چرا كه اگر علم آمد بقيه صفات و اسماء خداوند هم خواهد آمد.

رئيس جمهور افزود: حقيقت انساني از مسير علم و تلاش علمي محقق مي‌شود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌ ملت ما در طول تاريخ پرچم‌دار علم بود و در يك بازده زماني ركود و عقب‌گردي بر ملت ما تحميل شد اما خوشبختانه با خيزش عظيم انقلاب اسلامي بسياري از موانع از سر راه ملت ايران برداشته شده اما هنوز آزادي واقعي از اسارت‌هاي تاريخي حاصل نشده تا در بي‌نهايت هستي پرواز كنيم، اما حركتي كه آغاز كرده‌ايم حركت بسيار مباركي است.

وي با اشاره به اينكه روح جمعي ملت ايران روحي خداجو و علم‌طلب است، اظهار داشت: علم در ميان مردم ما امري مقدس بوده و است و اين امر برآمده از فطرت الهي مي‌باشد.

رئيس‌جمهور ادامه داد: نهايت علم رسيدن به خدمت‌گذاري به مردم است يعني علمي كمال يافته است كه به يك خدمت تبديل شود.

احمدي‌نژاد گفت:‌خدا را شاكريم كه روح جمعي ملت ايران روح خداجو و عاشق علم است كه امروز دوباره بيدار شده و خود را پيدا مي‌كند.

وي همچنين بر لزوم حركت بر مبناي روش در چارچوب ايران اسلامي، خاطرنشان كرد: در كار علمي اگر بنا باشد همان مسيري را كه ديگران رفته‌اند، برويم هميشه از آنان عقب هستيم. كي مي‌توانيم پيشرفت كنيم؟ زماني كه ريل را عوض و قله‌هاي بالاتري را تعريف و روش‌هاي جديدي را ابداع كنيم.

رئيس‌جمهور با اشاره به مهندسي دقيق ايراني در تدوين تقويم جلالي كه بيش از هزار سال پيش انجام شده، گفت: هزار سال قبل بقدري به نور و حركت مسلط بوده‌ايم كه اگر آن تسلط را با الان مقايسه كنيم مي‌بينيم اصل تسلط تفاوتي پيدا نكرده است. ما مي‌توانيم با نگاه و روش خودمان جلو بيفتيم كه اين شدني است البته هر كار ارزشمندي زحمت دارد و هيچ دستاورد مثبتي بدون زحمت بدست نيامده است.

احمدي‌نژاد يادآور شد: اين نهضت و تجديد حيات، خودباوري و خودبازيابي را بايد غنيمت شمرده و جلو برويم چرا كه ملت ايران ظرفيت ايجاد كارهاي بزرگي را دارد.

وي بحث اجراي موفق هدفمند كردن يارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: برخي از آقايان مي‌گفتند هدفمند كردن يارانه‌ها كار خيلي خطرناكي است، علاوه بر اينكه دولت مي‌رود بايد مراقب باشيم كه كل نظام ساقط نشود كه بنده گفتم اشتباه مي‌كنيد چرا كه ملت ايران را نمي‌شناسيد. ملت ايران ظرفيت عظيمي دارد و ديديد چقدر آسان از بحث هدفمند كردن يارانه‌ها عبور كرد و اتفاقي نيفتاد و اين از عنايات خداوند متعال و امام زمان (عج) بود.

وي با اشاره به اينكه بايد به جايي برسيم كه هيچ ايراني پيدا نشود كه خود را در دنيا دست دوم بپندارد، گفت: بايد به قله‌هاي پيشرفت برسيم و اين پيشرفت نه اينكه استكبار و سلطه‌گري بلكه كمال‌جويي، خداجويي، دوستي، عدالت و پاكي است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه راه همه خوبي‌ها از مسير علم است، خطاب به مسئولان ستادهاي فناوري‌هاي راهبردي تاكيد كرد: از شما كه در مسير علم قدم گذاشته‌ايد تشكر مي‌كنم. وظيفه دولت حمايت از شماست كه آن‌را انجام مي‌دهيم.

احمدي‌نژاد با اعلام خبر شروع به كار صندوق نوآوري و شكوفايي با 3 هزار ميليارد تومان سرمايه كه از فروردين‌ ماه كار خود را شروع مي‌كند، اظهار داشت: هر ايراني در هر كجا كه كار مي‌كند، بايد بداند كه در جهت اعتلاي ايران فرهنگ ناب اين سرزمين كار مي‌كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هديه مقامات ايراني در ملاقات‌هاي خارجي كه فناوري‌هاي محققان و انديشمندان كشورمان است، يادآور شد: شياطين عالم در صددند كه نگذارند ما سوار مركب علم شويم و از اين ناراحت هستند. كشوري 5 هزار بمب اتم دارد فرض كنيد ما هم يك بمب بسازيم كه مقابل آن چيزي نيست و اما بايد بگويم كه ما هم بايد خيلي ابله باشيم كه در معادلات بين‌المللي بر مبناي بمب اتم حركت كنيم. درحالي كه بمب اتم ما بي‌صدا است و جسم ندارد و پايه‌هاي آنها را از هم مي‌پاشاند و مزيت ما فرهنگ، تمدن و انسانيت است.

رئيس‌جمهور از تحمل سختي‌ها در مسير علم تاكيد و خاطرنشان كرد: بايد سختي‌ها را در مسير علم تحمل و يك دوره 15 الي 20 ساله را محكم بايستيم چرا كه ديگر كسي نمي‌تواند با ملت‌ مقابله كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه بايد به نقطه‌اي برسيم كه مرجع علمي و فناوري دنيا باشيم، اظهار داشت‌: صدها سال ايران كانون علم و انديشه بوده كه اين مي‌تواند تكرار شود و تكرار مي‌شود.

وي همچنين بر لزوم معرفي دستاوردهاي علمي محققان و انديشمندان كشورمان به مردم دنيا و مردم ايران تاكيد كرد و گفت: آينده پر افتخار به واسطه ملت ايران براي همه بشريت در دسترس و انتظار ما است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016