یکشنبه 3 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: به دور از جنجال‌های سياسی پيگير مواضع خود هستم، ايلنا

- جامعه آگاه، دير يا زود وضعيت خود را اصلاح می‌کند
- مهمترين عنصر در حفاظت از انقلاب اسلامی رضايت مردم است
- شاهديم گروهی حتی حاضر به تمکين در مقابل قانون نيز نيستند و نخواهند بود.


ايلنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: در خصوص مسائل کشور مواضع خود را به صورت مشخص در آخرين حضورم در نماز جمعه تهران اعلام کردم و اکنون نيز به آن معتقدم.تفرقه را در شرايط فعلی کشور به صلاح نمی‌دانم و به همين دليل تلاش می‌کنم تا به دور از جنجال‌های سياسی، پيگير مواضع خود باشم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در ديدار شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه گيلان به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد، در جواب سؤال يکی از حاضران گفت: در خصوص مسائل کشور مواضع خود را به صورت مشخص در آخرين حضورم در نماز جمعه تهران اعلام کردم و اکنون نيز به آن معتقدم.
وی افزود: تفرقه را در شرايط فعلی کشور به صلاح نمی‌دانم و به همين دليل تلاش می‌کنم تا به دور از جنجال‌های سياسی، پيگير مواضع خود باشم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش ديگری در خصوص نحوه مواجهه با فضای تهاجم عليه خانواده خود گفت: اين فضا برای من موضوع تازه‌ای نيست و همواره به دلايل مختلف با آن روبرو بوده‌ام. در ابتدای انقلاب از سوی سازمان منافقين، سپس از سوی دشمنان خارجی، در دوران رياست جمهوری از سوی جناح راست افراطی و پس از آن از سوی جناح چپ افراطی و امروز نيز از سوی گروهی که اهدافشان برای من مشخص است.
وی افزود: گروه اخير که در پوشش دفاع از اصول اخلاقی و اسلامی اتهامات کذب خود را مطرح می‌کند، عملاً شاهديم حتی حاضر به تمکين در مقابل قانون نيز نيستند و نخواهند بود.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال يکی از حاضران، مهمترين عنصر در حفاظت از انقلاب اسلامی را رضايت مردم عنوان کرد و گفت: اگر همراه مردم که صاحبان اصلی اين انقلاب هستند، حرکت کنيم، دشمنان داخلی و خارجی نخواهند توانست گزندی به نظام جمهوری اسلامی وارد کنند.
وی افزود: رهبری از وضع جامعه مطلّع هستند و گزارش‌ها و نامه‌های فراوانی از سوی افراد و گروه‌های مختلف به ايشان می‌رسد که بعضاً متضاد نيز هست و قضاوت کردن در اين موارد آسان نيست.
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال ديگری گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ايران و تشکيل حکومتی براساس مکتب اهل بيت عليهم‌السلام کار بزرگی بود که به همت و با حضور امام، روحانيت و مردم از طبقات مختلف شکل گرفت.
وی افزود: موانع و مشکلات در مسير انقلاب همواره وجود داشته و پس از رهايی از جنگ، گام‌های بسياری برای توسعه زيرساخت‌ها و بالا بردن توان علمی کشور برداشته شد. اکنون نيز با توجه به زحماتی که در گذشته صورت گرفت و همچنين قيمت بالای نفت و با حرکت در مسير برنامه‌ها به ويژه سند چشم‌انداز و سياست‌های کلی می‌توانيم به جايگاه‌ بالاتری برسيم.
وی آگاهی را مهمترين عنصر در تحول هر جامعه‌ای عنوان کرد و افزود: جامعه آگاه، دير يا زود وضعيت خود را اصلاح می‌کند.
وی با اشاره به حوادث اخير در کشور تونس و برخی کشورهای ديگر عربی و آفريقايی تأکيد کرد: اين حوادث بيانگر اين است که جهان سوم از خواب قديمی خود بيدار شده و به سمت صحيحی در حرکت است.
هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سؤالی در خصوص رسالت دانشجويان،تأکيد کرد: مهمترين وظيفه دانشجو، تحصيل علم است و همواره بايد با درک شرايط، فعاليت‌های سياسی و اجتماعی خود را به نحوی به انجام برساند که خللی به اين موضوع وارد نشود.
وی افزود: تحصيل علم بالاترين آرمان يک دانشجوست و بايد برای ساختن آينده‌ای درخشان و رو به پيشرفت خود را آماده سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016