سه شنبه 5 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراسم تولد ندا آقاسلطان در بهشت زهرا، ندای سبز آزادی

خانواده شهيد ندا آقا سلطان در سالروز تولدش بر مزار او در بهشت زهرا حاضر شدند و جمعی از مردم نيز برای ادای احترام به ندا به خانواده او پيوستند.

در کنار کيک تولدی که خانواده ندا به مناسبت سالگرد بيست و هفت سالگی او بر مزارش گذاشته بودند، شاخه‌های گلی از سوی ديگر سوگواران قرار گرفته بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ندای سبز آزادی، سنگ قبر ندا با شمع های روشن و گل های رز پرپر شده و عکس های کودکی ندا تزئين شده بود. مادر ندا می گفت نگذاشتند برای ندا ختم و چهلم بگيرم، تولدش را بايد می گرفتم.

رفته رفته به تعداد مادران عزادار و حاميان آنها و خانواده ندا که برای گراميداشت سالروز تولد ندا به سر مزارش می آمدند بيشتر شد. ده ها نفر از مردم توانسته بودند خودشان را به قطعه ۲۵۷ برسانند. مادر ندا با ديدن تک تک مردمی که می آمدند در حاليکه با صدای بلند گريه می کرد خطاب به دختر خود می گفت: بلند شو ببين چقدر مهمان داری، پارسال تنها بودی، بلند شو!

کيک تولد ندا روی سنگ قبرش قرار گرفت با عدد ۲۷. مادر ندا می گريست و فرياد می زد که عزيز دلم ۲۷ ساله شد، ندای من ۲۷ ساله شد، ندای مردم ايران ۲۷ ساله شد.

جمعيت که بيشتر شد دو اتومبيل نيروی انتظامی روبروی قطعه ۲۵۷ ايستادند. مامورها پياده شدند. خاله ندا که مشغول عکس گرفتن بود و پدر ندا را خواستند و به آن ها تذکر دادند که شعار داده نشود.

يکی از مادران عزادار تلفنی خبر داد که در مسير نواب مامورها جلوی اتومبيل ها را می گيرند و از حرکت و ورود مردم به سمت بهشت زهرا جلوگيری می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016