سه شنبه 12 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله شدیدالحن سایت هاشمی رفسنجانی به خبرگزاری فارس، بی بی سی

بدنبال انتشار خبری توسط خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه "پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی فاقد هویت و مجوز است،" سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران طی مقاله ای نوشته است هیچ کس توانایی سلب هویت او را ندارد.

سایت آقای رفسنجانی روز دوشنبه خطاب به خبرگزاری فارس نوشت که او هویتش را از نیم قرن فعالیت انقلابی کسب کرده است: "بر شما اطمینان می دهیم که هویت آیت الله هاشمی از هیچ رسانه دیداری، شنیداری مکتوب و مجازی از جمله همین "سایت بی هویت"! حاصل نیامده که شما بخواهید سلبش کنید."

خبرگزاری فارس روز دوشنبه به نقل از مهدی صرامی معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد نوشت که پایگاه اطلاع رسانی آقای رفسنجانی در سامانه ثبت پایگاه های اینترنتی ایرانی در وزارت ارشاد به ثبت نرسیده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای صرامی در این مصاحبه افزود: "اگر سایتی ثبت نشده باشد از مزایای حقوقی و مادی و معنوی مربوط در فضای دسترسی جمهوری اسلامی محروم خواهد ماند."

اما سایت آقای رفسنجانی در این مقاله تحت عنوان "از بغض هاشمی به حب مکتب ایران درآمدید!" به خبرگزاری فارس حمله کرده که عملا همراه با جریانی شده که هویتش را نه از مبانی اسلامی و انقلابی بلکه از "بازیهای رسانه ای" گرفته است.

اشاره این مقاله احتمالا به اسفندیار رحیم مشائی معاون رئیس جمهور است که در اظهارات جنجالی خود همواره از "مکتب ایرانی" سخن گفته است.

شما همان روزی که با تحریک نماینده ای از زبانش تیتر زدید: «هاشمی! اکبر شاه است» شرمسار روح امام و روی رهبری شدید چون واضح و مبرهن است با داشتن آن تیتر در دست اگر فردای محشر با روح امام و یا امروز دنیا با رهبر معظم انقلاب روبرو شوید قطعا جز شرمساری نصیبی نخواهید برد هر چند ممکن است روزی در نهاد ریاست جمهوری مورد تجلیل و قدردانی هم قرار بگیرید!

در هفته های اخیر مطالب انتشار یافته در پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی، بازتاب دهنده مواضع رییس مجمع تشخیص مصلحت درباره تحولات کشور بوده و انعکاس گسترده ای در رسانه های خبری داشته است.

بدنبال حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در ایران، آقای رفسنجانی با انتشار مطالبی بر روی سایت خود از دولت انتقاد کرده است.

سایت آقای رفسنجانی روز دوشنبه با انتشار مجدد نامه گلایه آمیز خود به آیت الله خامنه ای نوشت وقایع اخیر تایید کننده هشدارهای او درباره دولت آقای احمدی نژاد و "پروژه" ستیز با روحانیت است.

در یک سال گذشته و در پی محدودیت های ایجاد شده برای رسانه ها، بیشتر پایگاه های اینترنتی چهره های سیاسی منتقد دولت از طرف دولت ایران فیلتر شده و فعالیت آنها ممنوع اعلام شده است.

سه ماه پیش و درپی انتشار اطلاعیه کارگروه تعیین مصادیق قانون جرایم رایانه ای، پایگاه اطلاع رسانی محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران هم توسط دولت ایران فیلتر شد.

آقای صرامی در این مصاحبه گفته است اطلاعی از مسئول پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی ندارد و افزوده این موضوع را در کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای پیگیری خواهد کرد.

سایت آقای هاشمی خطاب به خبرگزاری فارس نوشته است:

"شما همان روزی که با تحریک نماینده ای از زبانش تیتر زدید: «هاشمی! اکبر شاه است» شرمسار روح امام و روی رهبری شدید چون واضح و مبرهن است با داشتن آن تیتر در دست اگر فردای محشر با روح امام و یا امروز دنیا با رهبر معظم انقلاب روبرو شوید قطعا جز شرمساری نصیبی نخواهید برد هر چند ممکن است روزی در نهاد ریاست جمهوری مورد تجلیل و قدردانی هم قرار بگیرید!"

پایگاه اطلاع رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به کیهان، دیگر رسانه تندروی حامی دولت نیز حمله کرده و بار دیگر خطاب به خبرگزاری فارس نوشته است هیچ کس نمی تواند مانع از "روشنگریهای" او شود:

"همانطور که زخم مکتب ایران را فریاد کیهان علیه بیانیه هاشمی دوا نکرد، زخم کیهان از روشنگریهای سایت هاشمی را هم فریاد شما از بی هویتی سایت هاشمی دوا نمی کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016