سه شنبه 26 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روايت وزير کشور از کشته شدن دو شهروند در حوادث ديروز، فارس

خبرگزاری فارس: وزير کشور عصر امروز با حضور در کميسيون سياست خارجی مجلس از ترور ۲ شهروند توسط عوامل خود فروخته در حوادث ديروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی نماينده مردم شاهرود و سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی که در حاشيه جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضای کميسيون متبوعش با خبرنگاران پارلمانی گفت‌وگو می‌کرد، از حضور نجار وزير کشور در اين جلسه خبر داد و اظهار داشت: در اين جلسه کميسيون مصطفی محمدنجار وزير کشور و معاونين وی حضور يافته و گزارشی از روند کار فتنه‌گران در روز ۲۵ بهمن ماه ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در بيان برخی محورهای گزارش ارائه شده از سوی وزير کشور، گفت: برای تجمع و فتنه‌گری در روز ۲۵ بهمن طراحی‌هايی را انجام شده بود که با هوشياری مردم و حضور گسترده مردم در راهپيمايی بيست و دوم بهمن ماه و حضور به موقع و تدابير نيروهای امنيتی و انتظامی اين توطئه نيز همانند گذشته خنثی شد.

سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس بر همين اساس يادآور شد: بر اساس گزارش وزير کشور، منافقين در اين ماجرا به عنوان سرباز پياده نظام جريان فتنه عمل کرده است؛ همچنين فضای مجازی را با امکانات استکبار جهت فضاسازی فعال کردند و همچنين عناصر معاند و فريب‌خورده را آموزشی خط دهی کردند.

به گفته وی، آمريکا و انگليس به شکل رسمی از اقدامات روز گذشته منافقان در کشور اعلام حمايت کردند و متأسفانه اميدواری که سران فتنه ايجاد کردند با صدور اعلاميه‌ها و سخنرانی‌ها و مواضع تند، همه برای اين توطئه مقدمات را فراهم کردند.

اين عضو هيئت رئيسه کميسيون سياست خارجی مجلس در ادامه يادآور شد: بر اساس گزارش وزير کشور تلاش توطئه‌آميز آنان اين بود که فراخوانی در زمان پيک ترافيک تهران انجام شد و اقدامات مذبوحانه‌ای انجام دادند، ولی همه اين اقدامات منتهی به تجمعات با جمع‌های اندک در برخی نقاط مرکزی تهران همراه بود که با هوشياری مردم و نيروهای انتظامی خنثی شد.

جلالی ادامه داد: وزير کشور در اين جلسه از شهادت دو نفر در اقدامات رور گذشته منافقان خبر داد و گفت که در اين ماجرا چند تن از نيروهای مردمی و انقلابی با شليک تير، مجروح و دو نفر به شهادت رسيدند.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها کاملاً نشان می‌دهد که اين تيراندازی توسط عناصر خودفروخته انجام شد و اين افراد به دنبال پروژه نخ‌نما شده کشته‌سازی بودند.

جلالی که ردای نمايندگی مردم شاهرود را نيز بر تن دارد، تصريح کرد: امروز که انعکاس صدای انقلاب اسلامی در خاورميانه و شمال آفريقا شنيده می‌شود، آمريکا و صهيونيسم به دنبال انتقام‌گيری از انقلاب اسلامی ايران هستند و به زعم خود به دنبال سيلی زدن به نظام اسلامی هستند.

وی همچنين گفت: استکبار می‌داند که مصر کليد فتح بزرگ اسلامی است و موفقيت‌های بسياری را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی کميسيون سياست خارجی مجلس در بخش پايانی سخنانش عنوان کرد: جريان شارلاتانيزم و ضد انقلاب که ديروز شعار "نه غزه، نه لبنان " می‌دادند، امروز عليرغم حمايت قاطع ملت از مردم مصر و تونس در راهپيمايی سترگ ۲۲ بهمن بحث مضحک حمايت‌شان از مردم مصر و تونس را مطرح می‌کنند.

جلالی در خاتمه گفت: انتظار آن است که دستگاه قضايی در برخورد با عوامل و سران اصلی فتنه به وظيفه ذاتی خود عمل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016