جمعه 29 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فراخوان مشترک ۹ حزب و سازمان سياسی به شرکت در تظاهرات سراسری

توطئه حکومت برای نابودی دستاوردهای خيزش ۲۵ بهمن را در هم شکنيم!

خيرش دوباره مردم در روز ۲۵ بهمن در خيابان های تهران و شهرهای مهم کشور، پايه های حکومت را به لرزه در آورد. تظاهر کنندگان با اين خيزش نقطه عطف ديگری در تاريخ جنبش آزاديخواهی ايران رقم زدند و نشان دادند هر گاه اراده کنند قادرند فضای سياسی کشور را متحول سازند.

سران حکومت با ايجاد فضای رعب و وحشت در طی يکسال گذشته، با دستگيری فعالان سياسی، صدور احکام سنگين زندان، سرکوب عريان و راه اندازی اعدام های خيابانی تصور می‏کردند که جنبش اعتراضی را به بايگانی تاريخ سپرده و خيابان‏ها را از اعتراضات مردم خالی کرده اند. ماموران امنيتی و رهبران حکومت چنان از سرکوب مخالفان و نابودی جنبش آسوده خاطر بودند که گمان می کردند، فراخوان دعوت به همبستگی در ميان مردم پژواک موثری نخواهد داشت و می توانند با آرامش خاطر تظاهرات ۲۵ بهمن را مديريت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تظاهرات گسترده مردم در تهران و شماری از شهرهای بزرگ و کوچک ايران به رهبران جمهوری اسلامی نشان داد که پيروزی استبداد بر آزادی رويايی بيش نيست و آنچه واقعيت دارد حضورمردم در روز ۲۵ بهمن درخيابان ها و طنين شعارهايی است که عليه ديکتاتور سر می‏دهند.

حکومت از خيزش مردم و از ضربه‏ای که خورده است به شدت عصبانی و وحشت زده است. عمق عصبانيت و وحشت را در واکنشی که در رسانه های دولتی و تظاهرات فرمايشی عليه آقايان موسوی و کروبی به راه انداخته اند به روشنی می‏توان ديد. اگر استبدادگران اندکی واقع بين بودند، همين تظاهرات کافی بود تا متوجه شوند با سرکوب و سر دادن شعار برای نابودی اين و آن چهره جنبش، نمی توانند صدای آزاديخواهانه مردم ايران را خاموش سازند.

ما احزاب و سازمان ها با نيروهای آزاديخواه، انجمن‏ها و نهادها و فعالان سياسی که در جهت همبستگی با تظاهرات ۲۵بهمن، خنثی کردن توطئه های حکومت عليه فعالان و چهره های شاخص جنبش و جلب پشتيبانی افکارعمومی جهان به دفاع از استقرار دمکراسی در ايران تلاش می‏کنند، همراه و هم رزم هستيم.

ما از تظاهراتی که در اين راستا سازماندهی می شود، پشتيبانی می‏کنيم و همه ايرانيان و آزاديخواهان را به شرکت در اين تظاهرات که در شهرهای مهم اروپا، آمريکا و استراليا روزهای جمعه ۲۹، شنبه ۳۰ بهمن و روز يکشنبه اول اسفند همزمان در ايران و خارج از کشور برگزار می‏شود، فرا می‏خوانيم.

اتحاد جمهوريخواهان ايران
حزب دمکرات کردستان ايران
حزب دمکراتيک مردم ايران
حزب کومه‌له کردستان ايران
جبهه ملی ايران ـ اروپا
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
کميته هماهنگی شورای موقت سوسياليست‏های چپ ايران
شورای همآهنگی جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران

پنج شنبه ۲۸ بهمن ۱٣٨۹، ۱۷ فوريه ۲۰۱۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016