سه شنبه 3 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام سعيدی: سپاه به تنهايی نمی‌تواند برای برخورد با فتنه‌گران اقدامی را انجام دهد، ايلنا

امروز افکار عمومی برای برخورد با عناصر فتنه‌گر کاملا آماده است/ حمايت برخی خواص از فتنه‌گران پس از برخورد با آنها غائله‌ای به راه می‌اندازد و شايد مصلحت نظام اين نباشد و برای نظام هزينه داشته باشد.


ايلنا : نماينده ولی‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : در برخورد با عوامل فتنه دستگاه‌های متعددی مسئول هستند و سپاه پاسداران به تنهايی نمی‌تواند اقدامی را در اين خصوص انجام دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام علی سعيدی در کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران که به مناسبت شهادت آيت‌الله محلاتی و روز روحانيت و دفاع مقدس برگزار می‌شد در پاسخ به سوال خبرنگاری که به حوادث روز ۲۵ بهمن اشاره داشت و از برخورد با عوامل آن می‌پرسيد، اظهار کرد: در برخورد با عوامل فتنه دستگاه‌های متعددی مسئول هستند و سپاه پاسداران به تنهايی نمی‌تواند اقدامی را در اين خصوص انجام دهد.
وی با بيان اينکه يک اقدام ملی برای برخورد با عوامل فتنه بايد صورت گيرد، تصريح کرد: سپاه مامور است که در اين خصوص تدبير انجام دهد.
سعيدی دو عامل را برای برخورد با فتنه‌گران به عنوان حقيقت تلخی که وجود دارد يادآور شد و گفت: عامل اول عدم توجه برخی از مردم به ذهنيت‌ها و عملکرد فتنه‌گران است زيرا بالاخره درصدی از مردم هوادار آنها بودند، برخی هنگام رای دادن و برخی پس از آن.
وی اضافه کرد: برای اينکه مردم متوجه اين قضايا شوند نياز به زمان بود که اين زمان در ريزش افراد نسبت به اين جريان بسيار موثر است، به طوری که امروز افکار عمومی برای برخورد کاملا آماده است.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران عامل بازدارنده ديگر در مسير برخورد با فتنه‌گران را زمينه حمايت برخی از خواص بعد از دستگيری احتمالی عناصر فتنه دانست و گفت: ممکن است پس از برخورد فيزيکی با اين عناصر فتنه‌گر، برخی از خواص که در پشت صحنه کار می‌کنند، مشغول هدايت کردن هستند و عناصری که پايگاه مردمی دارند در جهت مقابله با اين برخورد و حمايت از فتنه‌گران اقدامی انجام دهند.
وی تصريح کرد: عقيده شخصی من اين است که ممکن است عناصر دارای پايگاه مردمی پس از برخورد با فتنه‌گران از آنها حمايت کنند و بگويند که چرا با آنها برخورد شد. اگر اين طور شود اين خود به غائله‌ای تبديل می‌شود و نظر رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند.
وی با بيان اينکه ما نمی‌خواهيم افکار عمومی جهان متوجه آنها (فتنه‌گران) شود،گفت: اين افراد فعلا جرات نمی‌کنند از خانه خود بيرون بيايند و در نزد افکار عمومی مطرود هستند و همين برای مقابله با عناصر فتنه‌گر کافی است.
سعيدی با بيان اينکه حمايت خواص از فتنه‌گران پس از برخورد با آنها غائله‌ای به راه می‌اندازد، گفت: شايد مصلحت نظام اين نباشد و برای نظام هزينه داشته باشد.
وی در ابتدای اين نشست خبری، سپاه پاسداران را يکی از مهم‌ترين و حساس‌ترين نهادهای برخواسته از انقلاب عنوان کرد و گفت: سپاه با ديگر نيروهای مسلح تفاوت ماهوی دارد. بدين نحو که معمولا نيروهای مسلح برای پاسداری از مرزها استقلال و تماميت ارضی کشور شکل می‌گيرند، اما سپاه وظيفه ويژه‌ای تحت عنوان حمايت انقلاب و دست‌آوردهای آن را به عهده دارد.
وی در همين راستا تصريح کرد: نزديک‌ترين نهاد و ارگان از ابتدای انقلاب تاکنون در همه مراحل، سپاه پاسداران بوده و در همين سال‌های اخير نيز خصوصا در جريان فتنه ۸۸ هوشمندترين، فعال‌ترين و روزآمدترين فعاليت‌ها را سپاه انجام داده است.
سعيدی با بيان اينکه سپاه همواره در کنار رهبری بوده است، اضافه کرد: در جريان فتنه ، سالم‌ترين مواضع و فعال‌ترين برخوردها را سپاه پاسداران از خود نشان داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016