شنبه 28 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نقض آتش‌بس از سوی نيروهای قذافی، ۲۵ کشته در بمباران شهر مصراته، ايسنا

قذافی: قطعنامه شورای امنيت استعمار آشکار است

با وجود صدور قطعنامه شورای امنيت در خصوص ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبی، گردان‌های وابسته به معمر قذافی با حمله به شهر مصراته اين منطقه را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاری رويترز، ساکنان شهر مصراته در ليبی که کنترل آن هم‌اکنون در دست انقلابيون اين کشور است، اعلام کردند که به دنبال بمباران اين شهر توسط نيروهای وابسته به نظام معمر قذافی، رهبر ليبی، دست کم ۲۵ تن کشته شدند.

آنها همچنين تاکيد کردند: نيروهای قذافی به وسيله توپخانه‌ و تانک‌های خود اين شهر را بمباران کردند. آنها حتی به خودروهای اورژانس نيز رحم نکردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ساکنان مصراته همچنين اعلام کردند که نزديک به ۲۰ تانک در اين شهر مستقر شدند و به کشتار مردم پرداختند، چرا که قصد داشتند تا بعدازظهر کنترل شهر را به دست بگيرند.

از سوی ديگر، موسی کوسا وزير امور خارجه ليبی، اظهار داشت: ليبی تصميم گرفته است تا تمام عمليات نظامی در کشور را برای حمايت از شهروندان و اجرای تصميم شورای امنيت متوقف کند، اما ساکنان شهر مصراته اعلام کردند که هيچ نشانه‌ای مبنی بر آتش‌بس در اين منطقه وجود ندارد چرا که تانک‌های نيروهای قذافی همچنان به سمت مصراته در حرکتند.

گفته می‌شود که حمله به مصراته تنها چند ساعت بعد از صدور قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل در خصوص ايجاد منطقه پرواز ممنوع و انجام عمليات نظامی عليه نيروهای قذافی با هدف حمايت از شهروندان ليبيايی صورت گرفت.

انقلابيون ليبی اعلام کردند که در بمباران مصراته، مساجد، مدارس و خانه‌ها نيز هدف قرار گرفتند.

به دليل عدم حضور خبرنگاران در شهر مصراته، گزارش‌های وارده در اين خصوص را نمی‌توان به صورت قطعی رد يا تاييد کرد.

اين در حالی است که معمر قذافی قطعنامه شورای امنيت را در خصوص ايجاد منطقه پرواز ممنوع در ليبی "استعمار آشکار" خواند.

وی در ادامه افزود: هيچ توجيحی برای صدور اين قطعنامه وجود ندارد. اين قطعنامه پيامدهای بسيار خطرناکی را در حوزه دريای مديترانه و اروپا به دنبال خواهد داشت.

اين سخنان قذافی بعد از صدور قطعنامه شورای امنيت صورت گرفت و مشخص نيست دقيقا اين سخنان در کجا گفته شده است.

پيشتر قذافی از جوانان شهر مصراته خواسته بود تا برای آزادسازی شهرشان از دست کسانی که آنها را کفار خوانده و خواهان کشتار آنها شده بود، سلاح به دست بگيرند.

وی در ديدار با گروهی از جوانان شهر طرابلس تاکيد کرد: ما می‌خواهيم به جهان نشان دهيم که می‌توانيم. شما به زودی مسلح خواهيد شد.

از سوی ديگر، خبرنگار شبکه الجزيره در بنغازی اعلام کرد که گردان‌های قذافی به سرعت به طرف اين شهر در حرکت‌اند و ديگر شهرها را در سراسر ليبی بمباران می‌کنند.

وی در ادامه افزود: درگيری‌ها در منطقه المقرون وسلوق واقع در ۵۰ کيلومتری شهر بنغازی صورت می‌گيرد.

پيشتر سخنگوی نظامی انقلابيون ليبی اعلام کرده بود که فرودگاه بنينه واقع در نزديکی شهر بنغازی مورد هدف حملات جنگنده‌های قذافی قرار گرفته بود.

اين اقدامات نيروهای وابسته به قذافی باعث شده است که آمريکا نظام حاکم در ليبی را به نقض قطعنامه شورای امنيت در خصوص ايجاد منطقه پرواز ممنوع و آتش‌بس در کشور متهم کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016