شنبه 28 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دست کم دو کشته در تظاهرات مسالمت آميز برای آزادی در سوريه، العربيه

دبی-العربيه.نت - برخی شهرهای سوريه جمعه ۱۸-۳-۲۰۱۱ شاهد تظاهرات صدها نفر بود که خواستار آزادی سياسی و مبارزه با فساد شدند. دمشق پايتخت سوريه، شهر جنوبی درعا و شهر حمص برخی شهرهايی بودند که در آن ها تظاهرات صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت های فعالان سوری با منتشر کردن فيلم هايی ضبط شده با دوربين تلفن های همراه گزارش دادند که دهها نمازگذار سوری در مسجد اموی قديمی ترين مسجد در اين کشور، برای درخواست آزادی شعار دادند. برخی منابع نيز گزارش دادند که نيروهای امنيتی با ورود به اين مسجد با معترضان درگير شدند و آن ها را متفرق کردند.

خبرگزاری رويترز نيز به نقل از شاهدان عينی از کشته شدن دو نفر از تظاهرکنندگان در شهر درعا در جنوب اين کشور خبر داد. يکی از ساکنان محلی به رويترز گفته است که تظاهرکنندگان برای برگزاری تظاهرات مسالمت آميز خارج شده بودند و آزادی سياسی و پايان فساد را خواستار بودند. شاهدان افزودند حسام عبدالولی عياش و اکرم جوابره که در بين تظاهرکنندگان بودند به ضرب گلوله نيروهای امنيتی کشته شدند. برخی منابع حقوقی می گويند که شمار کشته شدگان در درعا به چهار نفر رسيده است. مقام های رسمی سوريه وقوع نا آرامی در درعا را تاييد کردند.

برخی فعالان بر روی صفحات شبکه اجتماعی فيس بوک، سوری ها را دعوت به تظاهرات در روز "جمعه خشم" کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016