یکشنبه 29 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهنود رمضانی قرا دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل در "چهارشنبه سوری" در شهر تهران کشته شد، دانشجونيوز

دانشجو نيوز: بهنود رمضانی قرا دانشجوی ورودی ۸۹ رشته مهندسی مکانيک دانشگاه صنعتی نوشيروانی که متولد سال ۱۳۷۱ در بابل بود، در "چهارشنبه سوری" در شهر تهران جان خود را از دست داد. در مورد نحوه کشته شدن اين دانشجو گزارشهای مختلفی وجود دارد.

يکی از اين گزارش ها به نقل از يک شاهد عينی به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"حدود ساعت ده شب به وقت تهران وقتی که جوان ها به خانه هايشان بر ميگشتند، موتورهای بسيجی بهشون حمله کردند و با شوکر جوان ها رو ميزدند و چون توی جيب های بهنود نارنجک های دست ساز بود، همه نارنجک ها ترکيد و بدنش تيکه تيکه شد، شايد اين فجيع ترين صحنه ای بود که در زندگی ديده باشم." اين شاهد در ادامه می گويد که غير از وی چندين شاهد عينی ديگر هم آنجا بوده اند و با صدای جيغ و فرياد بقيه مردم را خبر کردند. وی می افزايد: "دوتا از بسيجی ها موتور هاشونو گذاشتند و با چند تا موتور ديگه که همراهشون بودن فرار کردند بعد از ده دقيقه آمبولانس آمد و بهنود را برد و دوستانش با ماشين های شخصی خودشون دنبالش رفتند , بعد از ۳۰ دقيقه در تماس تلفنی با بيمارستان الغدير گفتند که حالش وخيم است و شرايط خوبی ندارد."

اين شاهد در ادامه گفته است که صبح روز بعد "وقتی از هر کسی در محل سوال ميکردم همه ميگفتد که ما از بهنود خبری نداريم..." وی سپس می گويد که در اثر جستجو های انجام داده متوجه شده است که بهنود رمضانی قرا فوت کرده است.

برخی ديگر از گزارشها در باره بهنود رمضانی حاکی از اثبات ضربات باتوم و پاره شدن طحال است اين درحالی است که گزارش پزشکی قانونی مرگ بر اثر "صدمات متعدد ناشی از اثبات جسم سخت" اعلام شده است.

روز ۲۶ اسفند خانواده بهنود پيکر بی جان وی را از پزشک قانونی تحويل گرفته و به سوی روستای "قراخيل" از توابع شهرستان قائمشهر جهت تشييع و دفن حرکت کردند. در روز ۲۷ اسفند نيز اين جوان در روستای ياد شده به خاک سپرده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016