دوشنبه 1 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلمپ تالار برای ممانعت از برگزاری مراسم نوروز در سنندج، هرانا

تشديد فضای امنيتی در مناطق کردنشين

خبرگزاری هرانا - همزمان با فرا رسيدن روز نوروز باستانی شهروندان کرد نيز همانند سالهای گذشته در شب نوروز اقدام به برافروختن آتش و برپايی رقص و پايکوبی کردند.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در شهرهای پاوه ، جوانرود ، مريوان ، کامياران ، سنندج ، سقز ، مهاباد ، سردشت ، ربط ، بانه و بوکان برگزاری مراسم باستانی نوروز باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای امنيتی و انتظامی به سبب حضور گسترده شهروندان کرد قادر به کنترل کردن اين مراسمات نشده اند،بنابه اطلاع منابع موثق طی روزهای گذشته فرمانده انتظامی با ابلاغ بخش نامه ايی از نيروهای انتظامی خواسته است که به سبب حساسيت و احتمال بروز درگيری ميان مردم و نيروهای انتظامی، اين نيروها تا حد ممکن از روياروی مستقيم با شهروندان کرد خودداری بکنند.

شهروندان کرد در شهر و روستاهای مناطق کردنشين مراسم برافروختن آتش، منفجر کردن ترقه و رقص پايکوبی در خيابان و کوچه های شهرها و همچنين بر بلندی کوههای کردستان اين روز را گرامی داشتند.

در شهر ربط از توابع شهرستان سردشت با حضور نزديک به ۱۰ هزار نفر از سوی هيئت جوانان اين شهر مراسم نوروز با برافروختن آتش نمادين و رقص و پايکوبی در ميدان فوتبال اين شهر برگزار شد.

همچنين نيروهای انتظامی در شهر سنندج چند تالار اين شهرکه قرار بود مراسم نوروز در آنها برگزار شود تا اطلاع ثانوی پلمپ کرده اند.

گزارشات رسيده حاکی از آن است ماشينهای آتش نشانی در اين شهرها همراه به گشت های انتظامی اقدام به خاموش کردن آتش های برافروخته شده در داخل شهرها کرده اند.

همچنين ديروز دهها جوان کرد در داخل شهرها توسط نيروهای انتظامی بازداشت شده اند و به کلانتری اين شهرها منتقل شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016