چهارشنبه 10 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحصن خانواده زندانی سياسی جانباخته، محسن دکمه چی جهت تحويل جنازه از مسئولين، تحول سبز

۱۰ فروردين ۱۳۹۰ بعد از جانباختن زندانی سياسی «محسن دگمه چی»، خانواده وی همراه با تعدادی از اقوام نزديک و ساير بستگان آن مرحوم، در مقابل بيمارستان مدرس تهران تحصن کرده و خواستار دريافت پيکر وی از مسئولين شده اند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحول سبز: به گزارش منابع حقوق بشری، بعد از جانباختن زندانی سياسی «محسن دگمه چی»، خانواده وی همراه با تعدادی از اقوام نزديک و ساير بستگان آن مرحوم، در مقابل بيمارستان مدرس تهران تحصن کرده و خواستار دريافت پيکر وی از مسئولين شده اند.

زندانی سياسی محسن دگمه چی، شامگاه دوشنبه (هشتم فروردين) به دليل عدم رسيدگی پزشکی و وخامت اوضاع جسمانی، در حاليکه از زندان به بيمارستان منتقل شده بود، جان باخت.

به گزارش کانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها، خانواده اين زندانی سياسیِ جانباخته، همزمان با بست نشينی و تحصن مقابل بيمارستان، همچنين شکايت دارند که اين زندانی سياسی هنگام ورود به زندان دچار هيچ مشکل جسمی نبوده (و ازسلامت برخوردار بوده )، اما در زندان دچار بيماری گرديده است.

گفتنی است اين زندانی سياسی قبل از جان باختن، به دليل وضعيت وخيم جسمانی، علاوه بر عدم دسترسی به امکانات پزشکی توسط عوامل زندان مورد شکنجه روحی قرار گرفته بود و بنا بر اين گزارش، وی با اينکه از شرايط ناگوار جسمانی برخوردار بود، به واسطه “برخوردهای ناشايست” ماموران زندان هنگام ملاقات کوتاه وی با خانواده اش، دچار فشار روحی شديدتری شده بود.

بر اساس گزارش فوق، وضعيت جسمیِ اين بازاری زندانی، که از اتهامات اصليش، “کمک به خانواده های متعدد زندانيان سياسی” بود، طی روزهای آخر وخيم تر شده و همزمان با درد شديد ناشی از سرطان پانکراس، دچار ضعف شديدی شده بود .

بنا به اظهارات زندانيان، او ديگر قادربه نشستن بر روی تختخوابش نبود و حدود چهار هفته قادر به خوردن غذا نبود و در روزهای آخر حتی نمی توانست مايعاتی مانند شير و آب ميوه بنوشد و هنگام نوشيدن آب با درد های شديدی مواجه می شد .

محسن دکمه چی از بازاريان سر‌شناس تهران بود، که سال گذشته در جريان حوادث بعد از انتخابات بازداشت و توسط قاضی صلواتی (رياست شعبه ١۵ دادگاه انقلاب) مورد محاکمه قرار گرفت و به ۱۰ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان رجايی شهر کرج محکوم شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016