چهارشنبه 10 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشی از مراسم خاکسپاری و گراميداشت محسن دکمه چی و يورش مأموران، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران"،مراسم خاکسپاری شهيد راه آزادی مردم ايران محسن دگمه چی صبح امروز عليرغم تهديدات تلفنی مامورين وزارت اطلاعات ،کارشکنی ها ، ممانعتها و يورش وحشيانه به شرکت کنندگان در بهشت زهرا برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز چهارشنبه ۱۰ فروردين ماه پيکر شهيد راه آزادی مردم ايران به بهشت زهرا منتقل شد.هنگام انتقال به بهشت زهرا تعدادی زيادی از بازاريان شناخته شده بازار تهران و همچنين تعدادی از فعالين دانشجويی و فعالين سياسی،زنان ،کودکان و ساير اقشار جامعه حضور داشتند.حضور جمعيت به حدی گسترده بود که نيروهای سرکوبگر وحشت زده شده بودند و سعی داشتند با تهديد و اقدامات سرکوبگرانه مانع ادامۀ حضور مردم شوند. از بدو انتقال پيکر شهيد به بهشت زهر با کارشکنيهای مختلف نيروهای سرکوبگر حاضر در آنجا مواجه بودند. هنگامی که قصد غسل پيکر شهيد را داشتند به آنها اطلاع داده شد که بايد مراسم غسل را متوقف کنند.پس از آن به آنها گفته شد که می توانند مراسم غسل را ادامه بدهند. پس از انجام مراسم غسل و تشيع پيکر بسوی آرامگاه ابدی، مامورين سرکوبگر به بهانۀ اينکه پيکر بايد مورد بررسی پزشک قانونی قرار گيرد و بايد بازگردانده شود قصد جلوگيری از ادامه برگزاری مراسم تشيع را داشتند ولی خانواده شهيد و حاضرين به اقدامات غير انسانی آنها توجه نکردند و مراسم تشيع پيکر را ادامه دادند.
در حين تشيع پيکر، مامورين وزارت اطلاعات با همسر شهيد راه آزادی تماس تلفنی برقرار کردند و او را به ستاد پيگيری وزارت اطلاعات احضار کردندو اين تماسها بطور مستمر ادامه داشت.
اما جميت حاضر در حين تشيع پيکر شهيد اقدام به سر دادن فريادهای يا حسين و هيهات مناالذله نمودند و پيکر را بسوی آرامگاه ابدی تشيع نمودند.
حاضرين که گفته می شود تعداد آنها به صدها نفر می رسيد گرد آرامگاه شهيد جمع شدند و مراسم خاکسپاری را انجام دادند و مراسم مذهبی که بر عليه استبداد دينی و فريبکاری مذهبی رژيم ولی فقيه متمرکز بود ادامه يافت.
انبوهی از نيروهای سرکوبگر ولی فقيه در آنجا جمع شده بودند و مردم را زير نظر داشتند و با ايجاد مزاحمتها و برخوردهای غير انسانی و توهين های زننده به خانم هايی که در اين مراسم شرکت کرده بودند سعی داشتند که مراسم را بر هم بزنند. اما وقتی که با ترفند تهديد و توهين وايجاد مزاحمت موفق به رسيدن به هدف خود نشدند . حوالی ساعت ۱۵:۰۰ به خانواده و حاضرين در محل يورش بردند و قصد دستگيری يکی از کسانی را داشتند که مراسم مذهبی را برگزار کرده بود و آن مراسم مذهبی را عليه فريب و نيرنگ ولی فقيه علی خامنه ای تبديل نموده بود را داشتند که با مقاومت بی نظيرحاضرين مواجه و ناچار به عقب نشينی شدند.
در حال حاضر مراسم گراميداشت شهيد راه آزادی محسن دگمه چی در يکی از نقاط تهران در حال برگزاری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016