دوشنبه 22 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیانیه ۱۷ هزار دست‌اندرکار سینمای جهان: حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف لغو شود، کلمه


در آستانه برگزاری جشنواره جهانی فیلم کن، سایت رسمی این جشنواره اعلام کرد که ۱۷ هزار تن از دست‌اندرکاران سینما در سراسر جهان، خواستار لغو حکم جعفر پناهی و محمد رسول‌اف شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بیانیه منتشر شده در سایت جشنواره کن، از مقام‌های ایران خواسته شده هرچه زود‌تر حکم زندان و محرومیت از فعالیت‌های هنری و اجتماعی این دو فیلمساز ایرانی را لغو کنند.

فاتح آکین٬ جیم کری٬ رفیع پیتز٬ دیوید کروننبرگ و آلن دلون از جمله امضا‌کنندگان این بیانیه هستند.

جعفر پناهی و محمد رسول‌اف اسفند ماه سال ۱۳۸۸ در تهران بازداشت شدند و پس از مدتی دادگاه آقای پناهی را به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور محکوم کرد.

هنرمندان زیادی از سرتاسر جهان خواستار لغو حکم این دو فیلمساز شده‌اند٬ اما مقام‌های قضایی ایران تاکنون به این درخواست‌ها بی‌اعتنایی کرده‌اند.

سایت جشنواره فیلم کن همچنین اعلام کرده که جعفر پناهی به صورت غیابی و افتخاری عضو هیات داوران شصت و چهارمین دوره این جشنواره است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016