پنجشنبه 25 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

العربيه: چهار کشته و ده ها بازداشتی در درگيری های شديد مردم اهواز با نيروهای امنيتی

روابط عمومی سازمان اهوازی "حزم" در تماس با "العربيه.نت" اعلام کرد که درگيری های متفرقی ميان جوانان منطقه صياحی که خود را برای بزرگداشت روز خشم اهواز در روز ۱۵ آوريل آماده می کنند، در يکی از اتوبان های اهواز روی داد.

بنا بر اين گزارش درگيری هنگامی روی داد که نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی به منطقه قبليه عرب "السواری" يورش بردند. اين درگيری به کشته شدن دو جوان اهوازی و زخمی شدن شماری از نيروهای امنيتی انجاميد.

از سويی گروه های حقوقی اهوازی اعلام کردند که شمار دستگير شدگان به ۱۵۰ نفر رسيد که ۳۰ تن از آن ها زن هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آخرين تحولات اهواز، يک جوان در محله کوت عبد الله در اثر خفگی با گاز اشکاور ساخت روسيه جان سپرد.

يک گروه حقوق بشری اهوازی با صدور بيانيه ای که نسخه ای از آن در اختيار "العربيه.نت" قرار گرفته است، از ناکامی نيروهای بسيج در دستگيری همسر ابوثائر در محله شلنگ آباد خبر داده است. ساکنان محله با درگيری با نيروهای بسيج مانع از اين دستگيری شدند.

همچنين مقام های استانی با اقدام به قطع خطوط اينترنت، برق و آب در محله ملاشيه وضعيت فوق العاده در آن اعلام کردند. نيروهای بسيج اقدام به مصادره ماهواره و کيس های کامپيوتر ساکنان محله هايی کرد که احتمال درگيری در آن ها می رود.

درخواست برای حمايت از مردم اهوازشيخ جاسم السعيدی نماينده سلفی در پارلمان کويت از جامعه جهانی خواست که از مردم اهواز در تظاهرات احتمالی روز جمعه در مقابل قلع و قمع نيروهای امنيتی دفاع کند. او همچنين از مقام های ايرانی خواست به حقوق بشر مورد قبول در عرضه بين الملل احترام بگذارند.

السعيدی افزود: "مردم عرب مسلمان اهواز از ظلم، قهر و استبداد از سويی دولتی که ادعای عمل به شريعت اسلامی دارد رنج می برند در حالی که اسلام از هر نوع خشونت و استبداد و پايمال کردن حقوق مردم اهواز به دور است."

السعيدی تاکيد کرد که مقام های ايرانی بايد پاسخگوی ميليون ها اهوازی باشد که از همه گونه تبعيض نژادی و دينی رنج می برند و از کمترين حقوق خود به عنوان شهروند محروم هستند باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016