شنبه 27 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رحيمی: ايران يکی از امن ترين کشورهای دنيا برای جذب سرمايه‌گذاری خارجی است، ايلنا

تا سال هايی که خارجی ها در کشور ما بودند،همسايه های ايران در نقاط مرزی در برداشت از ميدان های مشترک جلو بودند،اما از زمان خروج آنان از کشور در زمان اعمال تحريم ها عليه ايران برداشت ما از ميدان های مشترک افزايش يافته است.


ايلنا: معاون اول رئيس جمهوری با تاکيد بر رويکرد حمايتی دولت از متخصصان داخلی، تصريح کرد: ايران يکی از امن ترين کشورها برای جذب سرمايه گذاری خارجی است.

به گزارش خبرگزاری ايلنا و به نقل از شانا، محمدرضا رحيمی صبح امروز (جمعه ۲۶ فروردين) در مراسم آغاز به کار شانزدهمين نمايشگاه بين المللی نفت، گاز، پالايش و پتروشيمی، گفت: هر شرکت ايرانی که فناوری جديدی را طراحی و مراحل پيش توليد آن را نيز طی کرده است، امسال بايد آن را به خط توليد وارد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون اول رئيس جمهوری تصريح کرد: از وزير نفت به عنوان رئيس کارگروه نفت می خواهم اسامی همه کسانی را که در زمينه های صنعت نفت اختراع و فناوری جديدی را ثبت کرده اند، جمع آوری کند تا از توليد آنان در پروژه های صنعت نفت استفاده شود.

رحيمی با بيان اين که سرمايه و امکانات مورد نياز نيز در اختيار صاحبان فناوری قرار داده می شود، تصريح کرد: از شرکت های داخلی دارای فناوری نيز می خواهيم ترتيبی دهند که قيمت محصولات آنها از مشابه خارجی آن گران تر نشود تا صاحبان پروژه ها مجبور به استفاده از نمونه ارزان تر آن نشوند.

رحيمی ايران را يکی از امن ترين مکان ها برای سرمايه گذاری در صنعت نفت و گاز خواند و افزود: با وجود توانايی صنعتگران داخلی در اجرای پروژه ها، از کشورهای اروپايی و آمريکايی خواهان سرمايه گذاری و کار در پروژه های نفتی ايران استقبال و سرمايه گذاری آنان را در پروژه های نفتی و گازی ايران ۱۰۰ درصد تضمين می کنيم.

تحريم ها ايران را توانا کرد
معاون اول رئيس جمهوری در باره اعمال تحريم کشورهای استعمارگر عليه ايران افزود: اگر تحريم نبود، قطعاتی که امروز در نمايشگاه ارائه شده است، توليد نمی شدند.

رحيمی با بيان اين که از کشورهای استعمارگر می خواهيم که همچنان تحريم های خود را ادامه دهند، تصريح کرد: تحريم ها برای ما فرصت بود، اگرچه ما نيز در مواردی مثل تحريم سوخت رسانی هواپيمايی اقدام متقابل انجام داده ايم.

وی افزود: تا سال هايی که خارجی ها در کشور ما بودند، همسايه های ايران در نقاط مرزی در برداشت از ميدان های مشترک جلو بودند، اما از زمان خروج آنان از کشور در زمان اعمال تحريم ها عليه ايران برداشت ما از ميدان های مشترک افزايش يافته است.

معاون اول رئيس جمهوری گفت: بر مشارکت و همکاری با شرکت های خارجی و انعقاد قراردادها با اين شرکت ها به منظور اجرای طرح های تعريف شده در صنعت نفت و گاز کشور تاکيد داريم.

رحيمی با بيان اين که توانمندی شرکت های داخلی در اجرای پروژه های صنعت نفت افزايش يافته است، افزود: از زمان خروج شرکت های خارجی برای اجرای طرح های نفت و گاز پارس جنوبی، اجرای فازهای باقی مانده به پيمانکاران با کفايت ايرانی سپرده شد تا در مدت ۳۵ ماه اين طرح ها اجرايی شود که اين خود پاسخی است بر تحريم های بين المللی.

وی با بيان اين که در صنعت نفت ايران وضعيت خوبی حاکم است، افزود: با اجرای کامل قانون هدفمندی يارانه ها مصرف انرژی در کشور متعادل تر خواهد شد.

رحيمی با تقدير از حضور همه صاحبان فن و دانش و مهندسان با کفايت ايرانی در شانزدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمی تصريح کرد: از سال گذشته (پانزدهمين نمايشگاه صنعت نفت) تا کنون تحول بزرگی در صنعت نفت ايران به وجود آمده است که اين نکته را برای آگاهی خارجی ها و به ويژه مهمانان آمريکايی يادآوری می کنم.

وی با طرح اين پرسش که ايران را به چه مناسبت تحريم کرديد؟ خطاب به مهمانان خارجی گفت: کشور ما به اين دليل تحريم شد که آمريکا را به اربابی قبول نکرد.

رحيمی گفت: آمريکا برای به يغما بردن ثروت کشورهای ديگر چنگ اندازی می کند؛ در حالی که اين رفتار شيطانی فاقد پيروزی است.

وی با بيان اين که ملت ايران و ملت آمريکا و ديگر کشورها در کنار هم و دوست هم هستند، اظهار کرد: بايد با همکاری يکديگر دنيا را بسازيم، زيرا اين رفتار خواست جهانيان است.

رحيمی با بيان اين که دولتی که به رياست محمود احمدی نژاد اداره می شود، پيام آن مهرورزی است، افزود: ما از همکاری شرکت هايی که به هر طريقی طبق تهديد آمريکا مجبور به همکاری غيرآشکار با ايران هستند، استقبال می کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016