دوشنبه 12 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا اسامه بن لادن را کشت، بی بی سی

باراک اوباما اعلام کرد کماندوهای آمريکايی طی عملياتی اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده و عامل حملات يازده سپتامبر را کشته اند.

وی گفت که بن لادن روز يکشنبه در پناهگاهی در پاکستان کشته شد و جسدش در اختيار آمريکا است.

با انتشار خبر کشته شدن رهبر شبکه القاعده، گروهی از مردم در اطراف کاخ سفيد در واشنگتن تجمع کردند و به ابراز شادمانی پرداختند.

آقای اوباما که اواخر يکشنبه شب در کاخ سفيد صحبت می کرد، گفت پس از آغاز رياست جمهوری خود، لئون پانتا را به رياست سازمان سيا منصوب و به او تاکيد کرد که اولويت اصلی آمريکا در جنگ با القاعده دستگيری و يا کشتن اسامه بن لادن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود در ماه اوت سال گذشته تيم امنيت ملی کاخ سفيد به او گفتند که اطلاعاتی بدست آورده اند که ممکن است به يافتن بن لادن منجر شود و سرانجام هفته پيش با تکميل شدن اين اطلاعات دستور انجام عمليات عليه رهبر القاعده صادر شد.

رئيس جمهور آمريکا گفت يک تيم کوچک عملياتی آمريکا روز يکشنبه به محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان حمله کرد و موفق به کشتن او شد.

ساختمانی در شهر ابيت آباد، واقع در حدود يکصد و پنجاه کيلومتری اسلام آباد، پايتخت پاکستان، حمله کرد و موفق به کشتن او شد.

وی گفت جسد بن لادن هم اکنون در اختيار آمريکاست.

به نقل از مقامات آمريکايی گزارش شده است که سنت های اسلامی در مورد جنازه اسامه بن لادن رعايت می شود.

براساس گزارش منابع خبری، اسامه بن لادن در پناهگاه او در يک ساختمان مجلل در شهر ابيت آباد، واقع در شمال شرق اسلام آباد، پايتخت پاکستان، هدف حمله قرار گرفت و کشته شد.

پرويز کامياب خبرنگار بی بی سی در واشنگتن که از اطراف کاخ سفيد گزارش می دهد می گويد در نخستين دقايق بامداد دوشنبه هزاران نفر که بيشتر آنها جوان هستند، با حمل پرچم آمريکا بسوی محل اقامت رئيس جمهور سرازير شده و فرياد می زنند: "آمريکا، آمريکا."

مردم زيادی نيز در اطراف محل برج های دوقلوی تجارت جهانی در نيويورک که در جريان حملات يازده سپتامبر فروپاشيد جمع شده اند.

آقای اوباما با تاکيد بر اينکه مبارزه با القاعده ادامه خواهد يافت افزود آمريکا با اسلام در جنگ نبوده و نيست و بن لادن نه فقط رهبر مسلمانان نيست بلکه مسلمانان را قتل عام کرده است.

به گفته تحليلگران اين شبی به ياد ماندنی برای آمريکا و موفقيتی بزرگ برای آقای اوباما است. مرگ اسامه بن لادن شانس انتخاب مجدد او را به رياست جمهوری افزايش می دهد.

جورج بوش، رئيس جمهور پيشين آمريکا، کشته شدن اسامه بن لادن را "دستاورد بسيار مهم" توصيف کرده است.

وی بلافاصله پس از انتشار خبر کشته شدن بن لادن طی بيانيه ای گفت: "اين دستاورد بسيار مهم نشانه پيروزی برای آمريکا، برای مردمی است که خواستار صلح در سرتاسر جهان هستند و همچنين پيروزی برای کسانی است که عزيزانشان را در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ از دست دادند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016