شنبه 17 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور احمدی نژاد: آقاي احمدي‌نژاد را آسان گير نياورده‌ايم كه به راحتي از دست‌ بدهيم، ایسنا

مشاور رييس‌جمهور در اولين جلسه‌ي شوراي مشاورين رييس جمهور كه رياست آن را برعهده داشت، اظهار داشت: شانيت همه مسوولان از حكومت ولايي است و ما به اين مكتب دين و ولايت افتخار مي‌كنيم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر پرويز داوودي رييس مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست جمهوري با بيان اينكه دكتر احمدي‌نژاد بر مبناي خط ولايت حركت دولت را شكل داده و اين منشاء خير و بركات زيادي براي ملت، نظام اسلامي و مردم ستمديده منطقه و دنيا بوده است، گفت: در واقع ايشان پيام انقلاب اسلامي را با شجاعت كامل همه جا اعلام كردند.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به تحولاتي كه در منطقه در حال صورت گرفتن است، گفت: اين تحولات متاثر از انقلاب اسلامي است و پايه‌هاي استكبار را مي‌لرزاند.

داوودي همچنين با اشاره به اهميت توجه به تحولات منطقه بار ديگر تاكيد كرد: منشاء اين تحولات نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

وي در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه فتنه‌هاي داخلي و خارجي زيادند، گفت: مي‌بينيم كه اخيرا اين بحث پوشالي و دروغين اختلاف بين رييس جمهور و رهبري معظم انقلاب را عده‌اي مطرح مي‌كنند و سعي مي‌كنند آن را در جامعه القاء كنند و فكر مي‌كنم اين فتنه‌ي مديريت شده‌اي است.

مشاورييس جمهور با اشاره به فتنه‌ي سال 88 و دخالت خارجي‌ها در اين قضيه، گفت: آنها فتنه‌اي را در سال 88 ايجاد كردند و نوك تيز حملات خود را به سمت مقام معظم رهبري قرار دادند و موفق نشدند. اكنون نيز تلاش مي‌كنند كه اذهان جامعه را متلاطم كنند كه به اهداف خود برسند. بايد مراقبت كنيم و همه كساني كه مسووليت دارند بايد در اين زمينه مواظبت‌هاي لازم را داشته باشند. ما آقاي احمدي‌نژاد را آسان گير نياورده‌ايم كه به راحتي از دست‌شان بدهيم. مقام معظم رهبري را آسان به دست نياورديم كه به راحتي از دست‌شان بدهيم.

وي با بيان اينكه ما بايد مواظبت‌هاي لازم را داشته باشيم و با فتنه‌ها مقابله كنيم، گفت: كساني كه فتنه‌ي 88 را ايجاد كردند، ساكت نيستند و سعي مي‌كنند با تمام ابزار و امكانات كار را جلو ببرند. بايد هوشيار باشيم و اين فتنه هنوز تمام نشده و آنها اجازه نمي‌دهند كه به اين راحتي تمام شود. بايد مواظبت لازم را داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


داوودي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به بحث الگوي ايراني، اسلامي و تاكيدات مقام معظم رهبري در اين زمينه اشاره كرد و گفت: همه امور اداري كشور بايد مبتني بر ارزش‌هاي اسلامي باشد و ما بايد در راستاي الگوي ايراني – اسلامي حركت كنيم و الگويي را براي دنيا ارائه كنيم و قطعا دولت و مسوولان اجرايي نسبت به ديگر قوا در اين ارتباط مسووليت سنگين‌تري را بر عهده دارند.

وي همچنين با بيان اينكه همه‌ي صحنه‌هاي مختلف متناسب با اين موضوع بايد متحول شود به اهميت تحول در علوم انساني اشاره كرد و گفت: اين موضوع مورد تاكيد ويژه مقام معظم رهبري است.

داوودي همچنين به اهميت موضوع اقتصاد و نامگذاري سال 90 با عنوان جهاد اقتصادي اشاره كرد و گفت: بايد به موضوع اقتصاد توجه كنيم كه از بحث‌هاي اساسي است.

داوودي همچنين به بحث هدفمند كردن يارانه‌ها و عزم دولت نهم و دهم در جهت اجراي اين طرح اشاره كرد و گفت: رييس‌جمهور با شناخت عميقي كه از اين طرح داشت تمام ابعاد را در نظر گرفت و با مديريت و هوشمندي كه داشت به اين سمت رفت كه طرح اجرا شود و تدابير لازم نيز اتخاذ شد و از نزديك مشكلات را مي‌بيند و در جهت رفع مشكلات احتمالي حركت مي‌كند.

وي با بيان اينكه بايد اين طرح را با قوت پيگيري كنيم به طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و گفت: در كنار هدفمند كردن يارانه‌ها بايد ساير ابعاد طرح تحول اقتصادي را نيز عملياتي و اجرايي كنيم از جمله اصلاح نظام بانكي. پول در اقتصاد به مانند خون در بدن جامعه است و در واقع اصلاح سيستم بانكي يكي از اولويت‌هاي اساسي ماست.

رييس مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست جمهوري به بحث معوقات بانكي اشاره كرد و گفت: نظام بانكي ما با اين مشكل روبروست و اين يك بحث جدي و اساسي است و بايد آن را حل كنيم و وقتي اين مشكل حل شود خون تازه و پرمغزي به بخش‌هاي توليدي جامعه تزريق مي‌شود، بخش‌هايي كه به لحاظ مشكلات نقدينگي و تامين نقدينگي لازم براي اصلاح روند توليد خود با مشكلاتي روبرو هستند. در واقع گرفتن معوقات و تزريق آن در بخش‌هاي توليدي جامعه باعث افزايش كارآيي اين بخش‌ها خواهد شد.

وي ادامه داد: ما با مسووليتهاي عظيمي در داخل و صحنه‌ي بين‌الملل روبرو هستيم و قوه مجريه در اين ارتباط بيشترين مسووليت را بر عهده دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016