چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

همسر تقی رحمانی: تقی ساعاتی پيش دوباره آزاد شد، اين است وضعيت ما! کمپين بين المللی حقوق بشر

تقی رحمانی، زندانی سياسی که روز يکشنبه ۲۵ اردبيهشت ماه از زندان اوين آزاد شد دو روز بعد دوباره بازداشت شد و اکنون دوباره پس از چند ساعت بودن در اوين آزاد شده است.
نرگس محمدی، همسر او با اشاره به اينکه اکنون يکساعت از بازگشت مجدد او به خانه می گذرد به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « يک روز پس از آزادی او يک نفر از اوين تماس گرفت و گفت تقی بايد به اوين برود تا صورت جلسه ای را امضا کند ، دوباره ايشان امروزصبح تماس گرفتند و گفتند که حتما با کارت شناسايی خود برای امضا صورت جلسه ای بايد به اوين بروند و اصلا حرف از احضار و زندانی مجدد نبود. ايشان هم امروز به اتفاق محمد شريف، وکليشان به اوين رفتند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همسر تقی رحمانی گفت: « اما ايشان همانجا بازداشت شدند و به وکيلش هم گفته بودند شما برويد چون ايشان بازداشت شده است. اين خبر برای من خيلی تکان دهنده بود چون تمام مراحل قانونی انجام گرفته بود و قرار بازداشت ايشان فسخ و دستور آزادی ابلاغ و صادر شده بود. با اين حال يکساعت پيش تقی دوباره به خانه برگشت.»

نرگس محمدی با اشاره به اينکه حال آقای رحمانی خوب است ، گفت: « از صبح تا غروب در اوين بوده است و الان يکساعتی می شود که دوباره به خانه برگشته است. خلاصه اين وضعيت ماست.»

نرگس محمدی درباره دليل بازداشت مجدد همسرش امروز صبح گفت: « صحبت مشخصی نشده است ولی ظاهرا برای بازداشت ايشان کشمکشی هم بوده حالا فعلا که ايشان آزاد شده اند.»

تقی رحمانی، عضو شورای ملی مذهبی و عضو فعال ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال های اخير بارها بازداشت شده است. او در ۲۰ بهمن ۸۹ در منزلش با حضور دو فرزند خردسال و همسرش بازداشت شد در حاليکه به شکل غير قانونی و ناگهانی ماموران امنيتی وارد خانه شده بودند. اين فعال سياسی روز ۲۵ اردبيهشت ماه با فسخ قرار بازداشتش آزاد شد که مجددا بازداشت و دوباره طی يک روز آزاد شد. همسر وی، نرگس محمدی، نايب رييس کانون مدافعان حقوق بشر نيز سال گذشته چند هفته در بازداشت نيروهای امنيتی بود که به دنبال وخامت شديد حالش از زندان آزاد شد و هنوز به دليل فشارهای دوران بازجويی تحت مراقبت پزشکی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016