سه شنبه 10 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: با اتمام حجت رهبری، ديگر تخطی از قانون قابل اغماض نيست، ايسنا

دکتر علی لاريجانی در نطق قبل از دستور امروز - سه‌شنبه- مجلس با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس با رهبر انقلاب اسلامی گفت: ديدار اخير نمايندگان مجلس با رهبر انقلاب اسلامی هم برای ملت عزيز و هم برای قوای سه‌گانه و مخصوصا برای نمايندگان محترم پردستاورد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی با همه وجود اين رهنمودها را قدر می‌نهد و مثل هميشه مبنای عمل خود قرار می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: ستايش ولی امر مسلمين از حرکت و مواضع روشن مجلس هشتم در مسايل مهم داخلی و خارجی پشتوانه عظيمی برای همکاران عزيز خواهد بود و نشان می‌دهد اهتمام اصلی نمايندگان ملت در تصميمات منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و بر خلاف آن چه در بعضی اظهارات، خردنگری و منطقه‌گرايی را به مجلس حوالت می‌دهند ستون فقرات و تصميمات مجلس منافع کلان کشور و انقلاب بوده و همين مبنا متناسب جايگاه مورد توقع خبرگان ملت است.

لاريجانی ادامه داد: از همين روی در کلام بنيان‌گذار جمهوری اسلامی امام(قدس‌ره) و رهبر معزز مکانت مجلس رفيع پنداشته شده است و حضرت آيت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته، قانون را فصل‌الخطاب اعلام داشتند که همگان و مخصوصا دولت را به اجرای قانون با همه توان و بدون بهانه‌گيری امر فرمودند.

رييس قوه مقننه تاکيد کرد: البته توصيه حضرت‌شان در تدوين قانون به مراعات تسهيل اجرا برای دولت هم امر ضروری است که قطعا مورد توجه نمايندگان واقع می‌گردد.

وی افزود: هرچند هميشه بايد مبنای حرکت قوا قانون بوده باشد اما پس از بيان شفاف و صريح ايشان که اتمام حجت و تعيين تکليف بود ديگر تخطی از قانون هيچ توجيهی نداشته و بهانه پذير نبوده و قابل اغماض نيست.

لاريجانی با اشاره به مساله تقوای جمعی از سوی رهبری نيز گفت: اصطلاح تقوای جمعی که بيان شد از مميزات تفکر انقلاب اسلامی در حوزه عمل اجتماعی است که کمتر در ساماندهی اجتماعی بدان توجه شده و از اين رهگذر احزاب و گروه‌ها درگير همان بيماری شايعه تشکيلات متعارف در نظا‌م‌های دنيا شدند و شايد نتيجه روش گرته‌برداری از سنت‌های شايع ديگران سرايت اين گونه عوارض باشد.

وی بسياری از درگيری‌ها، مشاجرات و انحرافات را در عدم رعايت اين اصل متين دانست و گفت: تز کار رهبری تحت اين قالب موجه بايد اساس نوعی بازنگری هم در مراودات داخل تشکيلات و احزاب باشد و هم مبنای رفتاری کسانی که در ساختار قدرت رسمی کشور خدمت می‌کنند و چقدر ارزشمند خواهد بود که گروه‌ها و فراکسيون‌های داخل مجلس هم در اين مقوله و هم نکته پربهای ديگر که رهبری بيان کردند و آن کسب روحيه رفق و مداراست، پيشگام باشند.

لاريجانی با بيان اين که پرهيز از غيبت، تهمت و تحليل‌های ناصواب در بحث‌های سياسی گام اوليه مقوله تقوای جمعی است، تصريح کرد: تاکيد رهبری بر انتخابات سالم و آزاد و رعايت شئون و احترام انتخابات به عنوان نماد پر افتخار نظام مردم‌سالاری دينی توسط قوای سه‌گانه و عدم دخالت دادن قدرت و ثروت در مناسبات انتخابات نظام، بار ديگر تاثير جايگاه ولايت فقيه را در حفظ حقوق ملت و صيانت از مردم‌سالاری نشان داد. همان نکته‌ای که امام(ره) فرمود" ولايت فقيه ضدديکتاتوری است".

وی ادامه داد: مسولان اجرايی هم بايد در انتخابات اين سياست کلی انتخابات را در کمال دقت محقق کنند و مناسب است بر اجرای صحيح اين رهنمود ارزشمند، مجلس سازوکاری را تدارک نمايد.

رييس مجلس شورای اسلامی هم‌چنين از نمايندگانی که در کميسيون تنظيم طرح نظارت بر نمايندگان فعاليت دارند درخواست کرد تذکرات رهبر عزيز را در اين امر مهم با دقت محقق نمايند و با مشورت نمايندگان و با کارشناسی دقيق هرچه سريع‌تر طرح را برای بررسی شور دوم به مجلس ارايه کنند.

وی در پايان گفت: نمايندگان مجلس شورای اسلامی از حسن نظر رهبر فرزانه انقلاب نسبت به عملکرد مجلس و توصيه‌های بکر و اصيل ايشان در مسير آتی سپاسگزار و از خداوند متعال طول عمر باعزت برای حضرت‌شان خواهان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016