دوشنبه 23 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهره امنيتی – پادگانی تهران در دومين سالگشت انتخابات، بازداشت جوانان و زنان در حدفاصل محل های تظاهرات، جرس

جــرس: در دومين سالگرد انتخابات رياست جمهوری و سالگشت آغاز جنبش سبز، و در پی دعوت شورای هماهنگی راه سبز اميد، برای برگزاری راهپيمايی سکوت در مناطقی از خيابان ولی عصر تهران، آن ناحيه و نقاط اطراف آن، از ظهر امروز يکشنبه ٢٢ خرداد ماه ٩۰ تا غروب چهره پادگانی – امنيتی به خود گرفت و آخرين گزارش ها از بازداشت دهها تن از جوانان و بانوان، توسط يگان ويژه پاسداران خبر می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع خبری جرس، از ظهر امروز حدفاصل ميدان ولی عصر تا ونک و تمامی خيابان ها و کوچه های منتهی و اطراف آنها، مملو از خودروها و موتورهای انتظامی و لباس شخصی ها بود و مامورين جهت ارعاب و جلوگيری از هرگونه تجمع و حرکت هماهنگ مردمی، اقدام به مانور گروهیِ پياده و سواره در پياده روها و معابر می کردند.


اين منبع خبری، همچنين از تردد جمعيت زيادی در حدفاصل تعيين شده برای تظاهرات (ولی عصر تا ونک) گزارش داده و از برگزاری راهپيمايی سکوت توسط مردم خبر داد.


گزارش مذکور افزود، در ساعت هفت، در ميدان وليعصر مردم قصد تجمع داشتند، که ناگهان گروهی از آنان در همان ابتدا، با هجوم لباس شخصی ها بازداشت و به ون های مستقر در ضلع شرقی ميدان و همچنين ابتدای بلوار کشاورز منتقل شدند.


همچنين آمده است ماموران به بهانه حجاب و پوشش، به دختران و جوانان و بانوان دستور توقف داده و ضمن پرسيدن سوالهای بی ربط از آنها، موبايلهايشان را چک می کنند، که در اين رابطه بالغ بر چهارده نفر در حدود سينما قدس و چند نفر نيز در ضلع شمالی ميدان بازداشت شدند.


گفتنی است موبايل های منطقه دچار اختلالات شديد بوده و امکان تماس ميسر نبوده است.


بر اساس اين گزارش، ماموران انتظامیِ برخی حوزه ها، از جمله کلانتری ۱۰۴ عباس آباد، که در کوچه های اطراف خيابان وليعصر تا قبل از بيمارستان دی مستقر شده بودند، پلاک برخی خودروهای بوق زننده را کنده و آنها را مورد حمله قرار می دادند.


ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ايران نيز گزارش داده است که نيروهای امنيتی و انتظامی، در ميادين اصلی شهر تهران حضور چشم گيری داشته و با برخورد خشن و توهين آميز با رهگذران، از هرگونه توقف جلوگيری می کردند.


منابع خبری و شاهدان عينی از گزارش غروب ميدان ولی عصر تا ونک چنين گزارش داده اند:

۲۰:۰۳
دستگيری بيش از ۲۰ نفر از جوانان در ميدان ونک و خيابان ولی عصر .
۱۹:۳۰
تجمع در اطراف پارک ساعی ، به سمت ونک ادامه دارد . تجمع و حضور مردم در حد فاصل عباس آباد تا زرتشت بسيار زياد مخابره شده است .
همچنين گزارش می رسد ماموران امنيتی در پارک ساعی چند جوان را دستگير کرده اند.
۱۹:۱۵
ميدان ونک کاملا به محاصره نيروهای امنيتی درآمده است.
۱۹:۰۹
حضور زنان در تظاهرات امروز در ميدان ونک چشمگير است.
۱۹:۰۳
نيروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی ها، مقابل پارک ساعی در تهران به گروهی از مردم حمله برده اند.
۱۸:۳۰
نيروهای لباس شخصی و گارد ويژه در محدوده بلوار تا ولی عصر به تجمعات بيش از دونفر اجازه توقف نمی دهند.
۱۸:۱۲
انتقال تعدادی از دستگير شدگان به ون های نيروی انتظامی در ميدان فلسطين .
۱۸:۰۰
تعطيلی مغازه ها و پاساژهای ميدان ولی عصر به دستور نيروی انتظامی
۱۷:۱۰
دراطراف پارک دانشجو موتورسوارهای يگان ويژه به صورت منظم و گسترده در حال گشت زنی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016