پنجشنبه 9 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دادگستری: لاجوردی در زندان چنان تاثيری بر منافقين گذاشته بود که باعث شد برخی از توابان آن ها بعد‌ها در جبهه‌ها شهيد شوند، رجانيوز

وزير دادگستری که از همراهان شهيد لاجوردی بوده، به سخنان مجيد انصاری واکنش نشان داد.

مجيد انصاری امروز طی گفت‌و‌گويی با سايت جماران با انتقاد از شهيد لاجوردی مدعی شده است که وی توسط امام خمينی (ره) از سمت خود در دادستانی برکنار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در اين باره می‌گويد: مرحوم لاجوردی خدمت حضرت امام رفته بودند و در آنجا از جنايت‌های منافقين صحبت کردند و گزارش مفصلی خدمت امام دادند، امام فرمودند «آقای لاجوردی اگر جمهوری اسلامی به‌دست اين‌ها (منافقين) ساقط شود بهتر از آبروی اسلام است که با اين کار‌ها (خودسری‌های داخل زندان) برود. شما برويد مسئوليت را تحويل دهيد». چون آقای لاجوردی مسئوليت را تحويل نمی‌دادند.

در پی اين اظهارات، مرتضی بختياری وزير دادگستری و از همراهان شهيد لاجوردی در گفت‌و‌گو با «سياست نامه» با رد سخنان حجت‌الاسلام مجيد انصاری، اظهارات وی را بی‌اساس خواند.

وی در اين گفت‌و‌گو با بيان اينکه اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد حضرت امام از برکناری شهيد لاجوردی بی‌اطلاع بوده‌اند و پس از شنيدن خبر آن هم ناراحت می‌شوند.

بختياری با اشاره به يکی از اين اسناد می‌گويد: آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۶۳ خود در ۱۷بهمن ماه به اين موضوع اشاره کرده و از قول مرحوم حجت الاسلام والمسلمين حاج احمدآقا می‌نويسد که امام از برکناری آقای لاجوردی بی‌اطلاع بوده‌اند و پس از شنيدن آن اظهار نارضايتی کرده‌اند.

يار و همراه شهيد لاجوردی در ادامه می‌افزايد: با اين اوصاف قطعا آقای انصاری معتقد نيستند که آقای هاشمی يا مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج احمد آقا غيرواقع مطلبی را گفته‌اند پس چگونه است که اين اظهارات بی‌اساس پس از سال‌ها شهادت آن عزيز عنوان می‌شود.

وزير دادگستری در ادامه اين گفت‌و‌گو به فشارهای وارده به شهيد لاجوردی اشاره کرده و می‌گويد: اين شهيد بزرگوار سمت دادستانی را با اصرار شهيد آيت‌الله بهشتی قبول می‌کند ولی بعد‌ها از سوی مسوولان وقت قضايی وقت مورد هجمه‌های زيادی قرار می‌گيرد چرا که در حوزه کاری خود اهل توصيه و سفارش نبود.

بختياری به سعه صدر لاجوردی با منافقين در زندان اشاره کرده و می‌گويد: شهيد بزرگوار علاوه بر جلسات دايمی با زندانيان بدون محافظ و اسلحه تاثيری بر آن‌ها گذاشته بود که باعث شد برخی از منافقين تواب بعد‌ها در جبهه‌ها به شهادت برسند.

وی در ادامه می‌افزايد: اين اظهارات بی‌پايه و اساس در حالی که همه اسناد مربوطه موجود می‌باشد ظلم بسيار بزرگی به کسی است که همه عمر خود را برای نظام اسلامی گذاشت و از سوی رهبر انقلاب مرد پولادين انقلاب نام گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016