دوشنبه 13 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازديد دوازده نيروی اطلاعاتی و امنيتی از بند ۳۵۰ زندان اوين، کلمه

گروهی از نيروهای اطلاعاتی و امنيتی، در اقدامی غير متعارف و به علتی که هنوز مشخص نيست، از بند ۳۵۰ زندان اوين بازديد کردند.

بر اساس خبرهای رسيده به کلمه، امروز -دوشنبه سيزدهم تيرماه – ۱۲ تن از نيروهای اطلاعاتی و امنيتی در بند ۳۵۰ زندان اوين که بزرگترين بند زندانيان سياسی کشور محسوب می شود حضور يافتند و از بخش های مختلف اين بند بازديد کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز دليل اين بازديد مشخص نيست و زندانيان نمی دانند آيا طبق گفته های قبلی مسوولان، اين ماموران امنيتی قصد استقرار دائمی در اين بند را دارند يا نيت ديگری از اين بازديد داشته اند.

پيش از اين مسوولان قضايی و امنيتی اعلام کرده بودند که قصد دارند نيروهای امنيتی را در اين بند ساکن کنند تا آنها از نزديک وضعيت اين بند و رفتار زندانيان سياسی را کنترل کنند. از چند ماه پيش هم يک اتاق ويژه استقرار نيروهای امنيتی در بند ۳۵۰ ايجاد شده است. اين در حالی است که زندانيان معتقدند در صورت استقرار اين روزها در داخل بند، زندان جديدی در بند ۳۵۰ زندان اوين برای زندانيان ساخته خواهد شد.

در حال حاضر نيز زندانيان اين بند زندان اوين در شرايط کاملا امنيتی به سر می برند تا جايی که در همه قسمتهای اين بند و حتی دستشويی ها و حمام اين بند نيز دوربين های مداربسته نصب شده است. همچنين تلفن های اين بند کاملا قطع است و اغلب زندانيان تنها يک بار در هفته و آن هم از پشت شيشه های قطور ملاقات کابينی حق دارند خانواده هايشان را ملاقات و توسط گوشی تلفن با آنها صحبت کنند. به تازگی بر روی گوشی های تلفن اين کابين ها نيز يک شاسی وصل شده است که زندانی در حين صحبت بايد دست خود را بر روی آن نگه دارد، تا صدايش به ملاقات کننده اش برسد. خانواده ها معتقدند اين شاسی هم به منظور شنود مکالمات بر اين دستگاه طراحی شده است.

هنوز علت اصلی بازديد نيروهای امنيتی از بند ۳۵۰ مشخص نيست، اما اين اقدام، نگرانی های تازه ای را برای خانواده های زندانيان اين بند به دنبال داشته است.

هم اکنون ۱۸۰ زندانی سياسی که اغلب آنها از حاميان جنبش سبز هستند، در بند ۳۵۰ زندان اوين نگهداری می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016