جمعه 24 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: انتشار برنامه‌های جديد نفوذ در ضدانقلاب، آرايش تهاجمی وزارت اطلاعات، مهر

وزير اطلاعات با بيان اينکه وزارت اطلاعات هم اکنون موضع تهاجمی نسبت به اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی ايران اتخاذ کرده است، ايجاد ترديد و شکاف در جريان ضد انقلاب‌های خارج نشين را از جمله تازه‌ترين اقدامات وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حيدر مصلحی وزير اطلاعات در سخنان پيش از خطبه امروز نماز جمعه تهران با ارايه گزارشی از عملکرد دستگاه اطلاعاتی کشور اظهار داشت: وزارت اطلاعات در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سياسی و اقتصادی علاوه بر مسايل امنيتی وظيفه دارد که نسبت به توطئه‌های دشمن پيش‌بينی‌های لازم را داشته باشد و مقابله با تهديدات احتمالی را در همه عرصه‌ها پيگيری کند.

وی با بيان اينکه حضرت امام(ره) لقب سرباز گمنام امام زمان (عج) به کارکنان مجموعه وزارت اطلاعات کشور دادند و همچنين مقام معظم رهبری نيز لقب مجاهدت های خاموش را به اقدامات وزارت اطلاعات دادند، ‌گفت: اگر امروز جنگ فيزيکی با دشمن نداريم اما در حال جنگ اطلاعاتی سنگينی با دشمن هستيم.

وزير اطلاعات در ادامه به بخشی از بيانات مقام معظم رهبری درباره وزارت اطلاعات اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در سخنان خود به بومی بودن دستگاه اطلاعاتی کشور اشاره کردند و اين به دليل آن است که وزارت اطلاعات از درون انقلاب جوشيد و دقيقاً براساس نيازهای انقلاب شکل گرفته است. در حالی که در دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای دنيا ما نوعی تقليد را در مسايل اطلاعاتی شاهيد هستيم.

وی با اعلام اينکه امروز وزارت اطلاعات مجهز به بهترين فناوری‌های کاملاً‌ بومی است ، گفت: اين امکانات داخلی به گونه ای است که می‌توانيم در مقابل تجهيزات فنی پيشرفته‌ای که سرويس‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنيا خصوصاً آمريکا و موساد در اختيار دارند، بايستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصلحی در بخش ديگری از سخنانش در بيان ويژگی های سربازان گمنام امام زمان(عج) عنوان کرد: آمادگی خطرپذيری خالصانه برای نظام در همه عرصه ها، ديدبانی تخصصی، هوشمندانه و دايمی برای نظام، جانفشانی در راه اسلام، نظام و امامت، برخورداری از روحيه ولايتمداری محض، بی ادعا و به دور از هياهو بودن، دارای روحيه خالصانه دفاع از آرمانهای والای انقلاب اسلامی و نهايتاً تجميع بهترين نيروهای علاقمند و عاشق نظام در وزارت اطلاعات از جمله ويژگی‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در مجموعه اطلاعاتی کشور است.

وی تصريح کرد: با اين اوصاف وزارت اطلاعات برای دوستداران نظام و مردم عزيز کشورمان آرامش بخش، امنيت آور و شادکننده و بازدارنده دايمی در مقابل با توطئه‌ها و اهداف شوم دشمنان است.

وزير اطلاعات با اشاره به موضع گيری‌های مختلف اوباما مبنی بر ابراز شکست در برابر ايران بيان داشت: طی دو سال گذشته سرمايه گذاری بسيار زيادی در وزارت اطلاعات صورت گرفته که مجموعه اطلاعاتی کشور از حالت تدافعی بيرون بيايد و در مقابل دشمنان حالت تهاجمی بگيرد تا بتواند در نهايت آنان را سر جای خود بنشاند.

وی در ادامه با بيان اينکه دشمن از دو منظر خارج کردن نظام اسلامی ايران از حالت الگودهی و مشغول کردن ايران به خود به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی ايران است، براندازی نظام، سلطه فرهنگی و سياسی بر کشور، استحاله نظام، هدف گيری ايمان و اعتقادات مردم، جلوگيری از پيشرفت و سازندگی کشور و نهايتاً تسليم کردن مردم را از جمله اهداف جنگ نرم دشمن طی سالهای اخير به شمار آورد.

مصلحی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دقيق و موثق امروز اصلی ترين شيوه جنگ نرم دشمن با جمهوری اسلامی ايران، استحاله فرهنگی جريان های سياسی و اعتقادی، ترويج تفکرات انحرافی و اباحه گری، ايجاد تشکيک در مبانی تفکرات دينی، شبهه افکنی در ميان مردم و دوستداران نظام، ترويج ياس و نااميدی در ميان مردم، القاء تفکر جدايی دين از سياست، تهاجم فرهنگی و به راه انداختن جنگ روانی در همه عرصه ها، ايجاد مشکلات اقتصادی، ايجاد معارضه‌های بين‌المللی در همه عرصه‌ها، ايجاد غفلت در بين مردم ومسئولان و جابجايی مسايل اصلی با مسايل فرعی نظام است.

وی با تاکيد بر اينکه هنوز فتنه ۸۸ تمام نشده است، گفت:‌بنده به عنوان مسئول اطلاعاتی کشور در اينجا اعلام می کنم که همچنان دشمنان برای ضربه زدن به نظام طراحی می‌کند و اين که ما نبايد تصور کنيم فتنه ۸۸ تمام شده است زيرا فتنه لايه‌های مختلفی دارد. يک بخش آن خارجی و بخش ديگر نيز داخلی است و هم اکنون به دليل غفلتی که کرديم عده‌ای در داخل کشور جلسات مختلفی را تشکيل و گروه‌هايی را دور خود جمع کرده‌اند و مجدداً همان مباحث قبلی را تکرار می‌کنند که اين موضع يک هوشياری خصوصاً برای خواص می‌طلبد تا دوباره در دام اين افراد نيافتند.

وزير اطلاعات با بيان اينکه امروز يکی از برنامه های وزارت اطلاعات رصد هوشمندانه، حرفه‌ای و به موقع تحرکات دشمنان داخلی و خارجی است، گفت: امروز براساس اطلاعات صحيح و دقيقی که به دست ما رسيده است مهمترين برنامه سرويس‌های جاسوسی کشورهای غربی به ويژه سيا، موساد، اينتليجنت سرويس و همچنين جريان‌های برانداز، ايجاد شکاف و انشعاب داخلی و تنش‌های کاذب در داخل نظام است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ايجاد انشقاق در داخل ايران به عنوان نقطه مشترک همه دشمنان کشورمان محسوب می‌شود به طوری که هر کس کوچکترين زاويه‌ای را با نظام داشته به اين مجموعه پيوسته است.

مصلحی افزود: ايجاد شکاف داخلی در چند جبهه شکاف بين مردم و مسئولان، شکاف بين جريان‌های حامی نظام و رهبری و شکاف بين بخشی از مردم با بخش ديگر مردم دنبال می‌شود که مهمترين راهکار مقابله با آن تبعيت کامل از ولايت فقيه و مقام معظم رهبری به عنوان محور وحدت در جامعه است.

وی در ادامه با بيان اينکه دستگيری ريگی علاوه بر موفقيت اطلاعاتی و امنيتی موفقيت دستگاه نظامی کشور را نيز به همراه داشت، به طوری که دشمنان متوجه شدند که نيروهای نظامی جمهوری اسلامی ايران از آمادگی بسيار بالايی برخوردارند گفت: دستگيری عوامل ترور شهيد عليمحمدی دانشمند هسته‌ای يک موفقيت بزرگ برای دستگاه اطلاعاتی امنيتی کشور در برابر موساد به شمار می‌آيد زيرا آنها از هر کسی که برای رسيدن به اهداف خود بهره برداری می‌کنند بلافاصله او را به هلاکت می‌رسانند اما با لطف خدا و کمک مردم توانستيم اين شخص را دستگير کنيم.

وزير اطلاعات تصريح کرد‌:‌ با توجه به اشراف اطلاعاتی که در سراسر کشور داريم دستگيری جاسوسان آمريکايی و انگليسی که در اطراف کشور لانه کرده‌ بودند نيز از جمله موفقيت‌های دستگاه اطلاعاتی کشور به شمار می‌‌آيد.

وی در ادامه با بيان اينکه فتنه ۸۸ عليرغم ضربات جبران ناپذيری که به نظام وارد کرد دارای برکاتی نيز بود، گفت: از جمله موفقيت‌های ما در مقابله با فتنه ۸۸ ناکارآمد کردن اقدامات دشمن در شبه مجازی بود چرا که اوباما يکی ازموفقيت‌هايش را استفاده از کيف اينترنتی عليه جمهوری اسلامی ايران نام برده بود در حالی که ما در حدود يک ماه قبل از اينکه اوباما اين موضوع را اعلام کند از اين استراتژی آمريکا مطلع بوديم و راهکار مقابله با آنان را نيز تهيه کرده بوديم به طور يکه امروز دشمن اعتراف می‌کند که نتوانسته از شبکه مجازی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ايران استفاده کند.

مصلحی در بخش ديگری از سخنانش ايجاد ترديد و شکاف در جريان ضد انقلاب‌های خارج نشين را از جمله جديدترين اقدامات وزارت اطلاعات به شمار آورد و افزود: امروز سرويس‌های جاسوسی کشورهای غربی به افرادی که به هر دليلی نتوانستند راه خود را با انقلاب اسلامی ايران ادامه دهند و به خارج از کشور گريخته‌اند اعلام می‌کنند که شايد شما جزو نفوذی‌های جمهوری اسلامی ايران باشيد و اين يک موفقيت بزرگ برای کشورمان است.

وی افزود: در آينده نزديک برنامه‌های ديگر وزارت اطلاعات برای نفوذ و به هم ريختگی مجموعه ضد انقلاب را به مردم اطلاع خواهيم داد.

وزير اطلاعات در ادامه به بيداری اسلامی از منظر اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: تحولات اخير در کشورهای منطقه و شمال آفريقا شکست بسيار سنگينی دستگاه‌ها و سرويس‌های اطلاعاتی آمريکا و غرب و همچنين غافلگيری آنان از آغاز حرکت مردم و بيداری اسلامی را رقم زده است به طوری که سرويس‌های اطلاعاتی اين کشورها در مطالبی که با منافع ما مطرح کردند اعلام نمودند ما درباره اين حرکت‌ها دچار شک و ترديد شده‌ايم به طوری که حتی موساد نيز متوجه وقوع انقلاب در اين کشورها به ويژه در مصر نشده بود.

وی گفت: ملاحظه مهمی که در اين زمينه وجود دارد اين است که آمريکا و غرب برای ربايش اين بيداری و هوشياری در جهان اسلام تلاش جدی‌ ای می کنند که بايد همه هوشيار باشند.

مصلحی در ادامه با بيان اينکه سربازان گمنام امام زمان (عج) با همه وجود در خدمت انقلاب و ولايت خواهند بود، گفت: با توجه به اينکه نظام در موضع اقتدار قرار دارد بنابراين ما با جريان‌های ناآگاه در داخل کشور از موضع رافت اسلامی برخورد می‌کنيم.

وی با تاکيد بر اين که وزارت اطلاعات در بعد حرفه‌ای و تخصصی به دنبال ايجاد امنيت پايدار و دستيابی کامل به امنيت هوشمند است، اشراف اطلاعاتی، نگاه تهاجمی به برنامه‌های دشمن، ايمن سازی مردم نسبت به تهديدات دشمن در عرصه ‌های مختلف و همچنين نفوذ در عمق لايه‌های دشمن را از جمله برنامه‌های وزارت اطلاعات در آينده عنوان کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016