چهارشنبه 5 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: کاهش سن استفاده از سلاح سرد، حمل سلاح سرد ممنوع شود، مهر

تبريز - خبرگزاری مهر: فرمانده نيروی انتظامی بر لزوم ممنوعيت فوری حمل هرگونه سلاح سرد در کشور تاکيد کرد.

سردار سرتيپ اسماعيل احمدی مقدم در جريان سفر به تبريز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ممنوعيت حمل سلاح سرد در مجلس هفتم مطرح شد که به نتيجه نرسيد اما اميد می رود نمايندگان مجلس هشتم بيش از اين تعلل نکرده و اين طرح را به تصويب برسانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر انجام اقدام فرهنگی برای مقابله با افزايش خشونت با سلاح سرد اضافه کرد: در عين حال تصويب اين طرح و قوانين مشابه بازدارندگی خاص خود را دارند.

فرمانده ناجا در واکنش به منتقدانی که افزايش قتل با سلاح سرد را مورد توجه قرار می دهند، گفت: اگر خشونت با سلاح سرد بيشتر شده نشان می دهد خشونت با سلاح گرم يا ثابت مانده يا کمتر شده است!

وی ادامه داد: افزايش خشونت با سلاح سرد در نتيجه گسترش و ترويج استفاده از اين سلاح ها در فيلمهای خارجی و حتی کم توجهی به برخی موارد توسط صدا و سيما و فيلمهای توزيعی در بازار و نيز بازيهای رايانه ای بوده است.

سردار سرتيپ احمدی مقدم با اظهار تاسف از پايين آمدن سن استفاده از سلاحهايی مانند قداره، شمشير، پنجه بوکس، چاقو و چاقوی ضامن دار گفت: در گذشته اراذل و اوباش از اين آلات استفاده می کردند اما اکنون جوان ۱۷ ساله که هيچ سابقه ای ندارد در نخستين استفاده از اين ابزار مرتکب قتل می شود که اگر حرفه ای می بود مرتکب قتل نمی شد.

وی تاکيد کرد: اغلب اين حوادث در حالی رخ می دهد که استفاده کنندگان از سلاح های سرد مشروب مصرف کرده يا مواد مخدر استعمال کرده اند.

وی همچنين در پاسخ به منتقدانی که می گويند با تصويب طرح ممنوعيت حمل سلاح سرد بايد خريدار کارد آشپزخانه از کلانتری مجوز دريافت کند، اظهار داشت: مصاديق سلاح های غيرمتعارف مشخص است.

فرمانده ناجا با اشاره به حضورش در مجلس تصريح کرد: مقرر شد برای پيگيری تصويب سريع اين طرح نمايندگانی از نيروی انتظامی ودستگاه های ديگر در کميسيون قضايی مجلس حضور يافته تا در اين زمينه تصميم گيری شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016