پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا بانک تجاری سوریه را تحریم کرد، دويچه وله

در واکنش‌ به کشتار معترضان سوری، آمریکا اعلام کرد اصلی‌ترین بانک سوریه و شبکه‌ی دولتی تلفن همراه این کشور را تحریم کرده است. موج تازه‌ی کشتار شهروندان در روزهای اخیر ده‌ها کشته برجا گذاشته است.


در ادامه‌ی سرکوب و کشتار معترضان در سوریه از سوی دولت بشار اسد، ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرد بانک تجاری سوریه را که اصلی‌ترین بانک این کشور محسوب می‌شود و همچنین اپراتور تلفن همراه این کشور را مورد تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه (۱۰ اوت / ۱۹ مرداد) اعلام کرد که دولت این کشور برای زیر فشار قرار دادن بشار اسد از نظر اقتصادی و تلاش برای توقف سرکوب معترضان سوری دست به این اقدام زده است.

بانک تجاری سوریه و دیگر بانک‌های زیرمجموعه‌ی آن متهم هستند که رژیم بشار اسد را از نظر مالی حمایت کرده و به شیوه‌های غیرقانونی در کار خرید و تولید سلاح‌های غیرمتعارف برای ارتش رژیم بشار اسد دست دارند. ایالات متحده‌ی آمریکا همچنین بانک تجاری سوریه را متهم کرده است که در همکاری متقابل با یکی از بانک‌های کره شمالی، در صادرات تجهیزات موشک بالیستیک شرکت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرده‌اند که رامی مخلوف، رئیس بانک تجاری سوریه که یکی از اقوام نزدیک بشار اسد است، از قدرت‌مندترین مهره‌های رژیم اسد به شمار می‌رود که در بسیاری از تخلفات مالی این کشور دست دارد.

دیوید کوهن، معاون بخش تروریسم و امنیت اقتصادی کابینه‌ی باراک اوباما، اعلام کرده است: «ما گام‌های عملی برای محدود کردن زیرساخت‌های اقتصادی دولت اسد برداشته‌ایم، چون این نهادهای مالی زیربنایی هستند که امکانات مالی لازم برای سرکوب و کشتار را به رژیم بشار اسد می‌دهند.»

در ماه مه سال جاری نیز باراک اوباما متن دستوری را امضا کرد که بر مبنای آن دارایی‌های بشار اسد و بخشی از بالاترین مقامات دولت او مورد تحریم قرار گرفتند. ایالات متحده‌ی آمریکا در هفته‌های اخیر گام‌های جدی‌تری را برای زیر فشار قرار دادن دولت بشار اسد و جلوگیری از سرکوب معترضان سوری برداشته است.

در نشست سازمان ملل متحد درباره‌ی سوریه در چهارشنبه شب گذشته، سوزان رایس، نماینده ایالات متحده‌ی آمریکا در سازمان ملل متحد، اعضای حاضر در نشست را تشویق کرده بود با قاطعیت بیشتری درباره‌ی جنایت‌های رژیم اسد موضع‌گیری کرده و گام‌های عملی بردارند.

تعداد کشته‌شدگان به بیش از ۱۷۰۰ نفر رسید

سرکوب معترضان سوری از سوی حاکمیت در روزهای اخیر بالا گرفته است. شدیدترین سرکوب در شهرهای حماه و دیرالقاعده انجام گرفته است. عملیات سرکوب که با کشتار بیش از۲۳ تن از شهروندان سوری همراه بود، موج شدیدی از انتقادهای بین‌المللی تازه ‌را متوجه رژیم بشار اسد کرد. کشورهایی همچون عربستان سعودی، بحرین و کویت نیز با فراخواندن سفرای خود از دمشق، علیه این کشتارهای تازه موضع‌گیری کرده و مخالفت خود را نشان دادند.

ارتش سوریه در روزهای اخیر، در شهر حمص نیز معترضان را کشته و عده‌ی بسیار دیگری را مجروح کرده است. "اتحادیه هماهنگی انقلاب سوریه" در بیانیه‌ای تعداد شهروندان کشته‌شده در شهر حمص را ۱۸ نفر اعلام کرده است.

تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش سوریه همچنین به شهرها و روستاهای شمال غربی سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه حمله کرده و تعدادی از شهروندان را کشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016