پنجشنبه 20 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده سيستان: افغانستان هر مترمکعب آب را يک دلار به ايران می فروشد، مهر

احمد علی کيخا، نماينده مردم سيستان در مجلس شورای اسلامی گفت: افغانستان برای هر متر مکعب آب انتقالی از طريق رودخانه هيرمند به ايران يک دلار مطالبه کرده است

به گزارش مهر، نماينده مردم سيستان در مجلس شورای اسلامی در گردهمايی معتمدان، ريش سفيدان و سران طوايف در فرمانداری زابل اظهار داشت: مسئله آب برای منطقه سيستان يک چالش است و در هر ثانيه، ۳۵۰ ليتر از مخازن ذخيره در لوله ها تزريق می‌ شود که اميد است با راه‌ اندازی خط دوم لوله آب اين رقم به دو برابر وضعيت فعلی برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نماينده به مشکل انتقال آب از افغانستان توسط رودخانه هيرمند اشاره کرد و گفت: افغانستان هر مترمکعب آب مازاد را يک دلار می فروشد.

وی گفت: در بخش آب شرب نيز کار بسيار بزرگی انجام شده و خط دوم انتقال آب چيزی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ ليتر آب در ثانيه وارد مدار لوله کشی زابل می‌ شود.

وی افزود: خط انتقال آب از چاه نيمه‌ های سيستان آغاز شده و حدود دو تا ۲.۵ برابر بر فشار آب افزوده می‌ شود.

نماينده مردم سيستان در مجلس شورای اسلامی بيان داشت: امروز در خيلی از روستاها مشکل کمبود آب داريم و در برخی از حاشيه‌ های شهر آب به صورت جيره‌ بندی در اختيار مردم قرار می‌ گيرد که به زودی اين مشکل برطرف خواهد شد.

وی گفت: منطقه سيستان به دليل موقعيت جغرافيايی و دوری از پايتخت با مشکلات فراوانی مواجه است و صبور بودن بزرگ‌ترين ويژگی مردم اين خطه به شمار می رود.

وی افزود: تاکنون ۸۰ ميليارد تومان برای تصفيه خانه آب زابل هزينه شده است.

کيخا به انتقال آب از زابل به زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: يکی از اهداف ايجاد چاه نيمه چهارم در زابل، انتقال آب به زاهدان بوده است.

وی گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته توسط مسئولان مربوطه ۵۰ ميليون متر مکعب آب از چاه نيمه چهارم به زاهدان انتقال می‌‌يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016