شنبه 29 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: شاهد احتکار منابع پولی و مالی هستيم، خبرآنلاين

سياست > دولت - رييس‌جمهور، بر اين‌ نکته که سيستم بانکی کشور بايد اصلاح و توزيع منابع مالی و بانکی از حالت رانتی و رابطه‌ای خارج شود، تاکيد کرد.

محمود احمدی‌نژاد که در مراسم معارفه وزير صنعت، معدن و تجارت سخن می‌گفت، با ابراز تاسف از برخی از احتکارها و مديريت‌های ناصحيح منابع مالی، گفت: مثلا کسی می‌خواهد سرمايه‌گذاری کند و با ۱۰ واحد می‌تواند اين کار را انجام دهد، ولی با ۴۰ يا ۵۰ واحد هزينه انجام می‌دهد. يا فردی ثبت سفارش می‌دهد و منابع دريافت می‌کند، برای واردات کالايی، کالا را وارد می‌کند و سود می‌کند، ولی منابع را به بانک برنمی‌گرداند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به تحريم‌های دشمنان گفت: دشمن تحريم کرده؛ اما برخی از رفتارها بدتر از تحريم است، رفتارهايی که تحت يک سلسله روابط و قالب‌های فکری آن را می‌بينيم و ما بايد اين را بشکنيم و حرکت به سمت جلو نيز کار شماست.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که ما برای ساختن کشور نيازمند کار عالمانه، هدفمند و هم‌افزا هستيم، به نقش مردم در اين زمينه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تصوری که ساليان طولانی حاکم بر مديريت بود که کارها را بايد دولت تصدی کند، امروز به تاريخ پيوسته است و در واقع ذهنيت مديران و برنامه‌ريزان در اين ارتباط اصلاح شده است و اکنون کمتر کسانی هستند که اين تفکر را داشته باشند که دولت بايد متصدی همه امور باشد و همه کارها را خود انجام دهد، سرمايه‌گذاری، واردات و صادرات را فقط خود دولت انجام دهد. همانطور که گفتم اين ذهنيت اصلاح شده است.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که بايد کارها را به مردم بسپاريم و مردم در اين زمينه نقش‌آفرينی کنند، گفت: شرايط برای کار عالمانه و هم‌افزا وجود دارد، دارای منابع مادی و مالی خوبی هستيم و در اين زمينه غنی هستيم، پول کم نداريم، ولی بعضا شاهد احتکار منابع پولی و مالی هستيم.

رييس‌جمهور با تاکيد بر اين‌که سيستم بانکی کشور بايد اصلاح شود و توزيع منابع مالی و بانکی از حالت رانتی و رابطه‌ای خارج شود و عقود در آن اجرا شود، گفت: بخشی از کار نيز بر عهده فعالان اقتصادی است، در هر کجا کار می‌کنند، بايد فکر کنند که برای يک مجموعه و هدف کار می‌کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش مستکبران برای خدشه وارد کردن به فرهنگ ما از جمله فرهنگ کار و خدمت به مردم در طول ساليان سال، گفت: آنها تلاش کرده‌اند خدمت به جامعه را به حاشيه ببرند، گرچه با پيروزی انقلاب اسلامی بخش مهمی از تلاش‌هايی که آنها کرده بودند، خنثی و اصلاح شد، ولی هنوز انگشت شمار افرادی را داريم که می‌گويند فلان کالا در انحصار ما باشد و ديگران وارد اين موضوع نشوند يا اين‌که ما کالا را وارد کنيم و سود ببريم و توجهی به توليد داخل ندارند و اين‌که چه ضربه‌ای به توليد داخل وارد می‌شود.

وی با اشاره به ويژگی‌های فرهنگی کشور خودمان گفت: ما بايد فرهنگ‌مان را احياء کنيم. ايرانی‌ها هميشه در غم و شادی‌های يکديگر شريک بوده‌اند و همواره برای آبادانی و اعتلای انسانيت و توحيد کار کرده‌اند و ما بايد اين را انجام دهيم و بر آن پافشاری کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016