یکشنبه 30 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احتمال بازگشت روزنامه "نشاط" بعد از ۱۲ سال توقیف، کلمه

صاحب امتیاز روزنامه نشاط گفت: اگر مشکلات مالی حل شود به زودی روزنامه نشاط منتشر خواهد شد.

پرونده روزنامه نشاط در سال ۷۸ با شکایت مدعی‌العموم، نیروی انتظامی و سه نفر از نمایندگان وقت مجلس به اتهامات توهین به مقدسات، تحریک مردم و دانشجویان به اغتشاش و اهانت به نمایندگان مجلس تشکیل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لطیف صفری صاحب‌امتیاز روزنامه نشاط در گفت‌وگو با شرق تصریح کرد: روزنامه نشاط از تمامی اتهامات تبرئه شد و دی ماه سال گذشته این حکم را به ما ابلاغ کردند.

وی در پاسخ به این سوال که روزنامه نشاط را مجددا منتشر خواهید کرد؟ تصریح کرد: منتظر هستیم تا امکانات انتشار روزنامه فراهم شود.

طبق ماده ۵۹۷ باید به وضعیت این روزنامه رسیدگی شود و خسارت آن جبران شود. صفری ادامه داد: اگر بتوانیم وضعیت مالی روزنامه را تامین و مشکلات را برطرف کنیم روزنامه نشاط مجددا بر روی دکه خواهد رفت.

رییس وقت شعبه ۱۴۱۰ دادگاه عمومی، روزنامه نشاط را توقیف کرد و با تشکیل دادگاهی علنی به ۳۰ ماه حبس تعزیری، لغو امتیاز روزنامه و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی حکم داد. مدیرمسوول روزنامه نشاط در ادامه با اشاره به اینکه «به رای صادره از سوی دادگاه بدوی اعتراض کردیم و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد» گفت: شعبه ۲۷ دادگاه تجدیدنظر حکم را به لغو امتیاز روزنامه، پنج سال محرومیت از فعالیت‌های مطبوعاتی و ۲۷ماه حبس تعزیری تقلیل داد و حکم به مرجع اجرای احکام ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: در حین اجرای حکم، از رییس وقت شعبه ۱۴۱۰ دادگاه عمومی به دادسرای انتظامی قضات شکایت کردیم و دادسرای انتظامی قضات در اواخر سال ۷۹ طی کیفرخواست ۳۶ صفحه‌ای، احکام صادره در خصوص اینجانب را با توجه به قوانین موضوعه و قانون اساسی نامربوط و قاضی دادگاه بدوی را مستحق مجازات مواد ۵۷۰ و ۵۹۷ قانون مجازات اسلامی دانست.

وی افزود: دادسرای انتظامی قضات پرونده را برای اعمال ماده ۲۳۵ به دیوان‌عالی کشور ارسال کرد و در سال ۸۳ شعبه ۳۵ دیوان‌عالی کشور طی کیفرخواست ۱۶ صفحه‌ای ضمن رد احکام صادره، تمامی محکومیت‌ها علیه اینجانب را نقض کرد و پرونده را برای رسیدگی نهایی به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد.

صفری همچنین یادآور شد: در این مدت پیگیری‌های صورت گرفته سبب شد که دادگاه چندین بار موضوع رسیدگی را از دیوان‌عالی استعلام کند و دیوان‌عالی کشور به رسیدگی از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران تاکید کرد و در نهایت مهرماه سال ۸۹ دادگاه مطبوعات با حضور هیات منصفه برگزار شد.

وی افزود: در جلسه دادگاه لایحه دفاعیه قرائت و به دادگاه ارایه شد و در نهایت شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران با توجه به گذشت بیش از ۱۰ سال از این پرونده با توجه به احکام صادره از سوی دیوان‌عالی قرار موقوفی تعقیب به استناد ماده ۱۷۳ قانون آیین دادرسی کیفری صادر کرد و انتشار روزنامه بلامانع اعلام شد.

صفری خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ارشاد هنوز ما برای انتشار مجدد روزنامه فرصت داریم و در تلاش هستیم منابع مالی آن را تامین کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016