پنجشنبه 3 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تدريس زبان فارسي در مدارس اسرائيل، فرارو

سازمان اطلاعات نظامي رژيم اسرائيل ، خواستار آموزش "زبان فارسي" در مدارس اين رژيم شد.

به گزارش مشرق، سازمان اطلاعات نظامي اسرائيل معروف به "امان" از وزارت آموزش اين رژيم خواست آموزش زبان فارسي را به عنوان يک ماده درسي در مدارس اين رژيم تدريس شود.

"دافنه ليلال" گزارشگر شبکه دو تلويزيون اسرائيل گزارش داد که سازمان اطلاعات نظامي این کشور (امان) که از کمبود نيروي انساني رنج مي‌برد، از وزارت آموزش اين رژيم خواست آموزش زبان فارسي را به عنوان يک ماده درسي و از همان پايه اول در مواد درسي اين رژيم جاي دهد.

گزارشگر شبکه دو تلويزيون اسرائيل در ادامه گزارش خود گفت که اين پيشنهاد سازمان اطلاعات نظامي اسرائيل با استقبال وزارت آموزش و پرورش اين رژيم مواجه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اولين شهري که با ايده اموزش زبان فارسي در مدارس موافقت کرد، شهر بئر السبع بود که حرکت بزرگي را براي آموزش زبان فارسي آغاز مي‌کند و اگر اين طرح با موفقيت مواجه شود، در سراسر این کشور به اجرا در مي‌‌آيد.

قرار است، اين رشته در دانشگاه‌هاي رژيم صهيونيستي هم تدريس شود و فارغ التحصيلان اين رشته مستقيماً به استخدام امان درخواهند آمد؛ البته اين استخدام اختياري خواهد بود؛ اما کساني که به عنوان کارشناس زبان فارسي وارد امان شوند از امتيازات بسياري برخوردار خواهند شد، چون اين افراد خواهند توانست مشکلات اساسي بسياري را که طي سال‌هاي اخير به دليل عدم آشنايي با زبان فارسي در دستگاه‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي اسرائيل از جمله امان به وجود آمده رفع کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016