دوشنبه 21 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيروگاه بوشهر به طور رسمی به شبکه سراسری برق متصل شد، آغاز مراسم رسمی بهره‌برداری از نيروگاه بوشهر با حضور مقامات ايران و روسيه، ايسنا

نيروگاه اتمی بوشهر پس از انجام موفقيت‌آميز تست‌های مربوط به مراحل مختلف راه‌اندازی در ساعت ۲۳:۲۹ دقيقه شنبه ۱۲ شهريور سال جاری با قدرت حدود ۶۰ مگاوات به شبکه سراسری متصل شد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌يی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اعزامی به بوشهر، اتصال اوليه نيروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور با هماهنگی مرکز ديسپاچينگ ملی و به منظور فراهم کردن شرايط لازم برای بهره‌برداری مقدماتی از اولين نيروگاه هسته‌يی خاورميانه کليد خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، پس از آن آزمايش‌های لازم برای اطمينان از هماهنگی‌های کامل اين پروژه با شبکه سراسری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ايسنا، مراسم رسمی بهره‌برداری از نيروگاه اتمی بوشهر امروز ۲۱ شهريور با حضور مقامات بلند پايه ايران و روسيه و نيز خبرنگاران داخلی و خارجی در محل تالار ثامن‌الحجج (ع) اين نيروگاه برگزار می‌شود.

قرار است مراسم رسمی ظهر امروز برگزار شود. هم‌چنين پس از اين مراسم کنفرانس خبری با حضور مسوولان ايران و روسيه برگزار شود.

به گزارش ايسنا، نيروگاه اتمی بوشهر پس از طی مراحل آزمايشی و حصول اطمينان از عملکرد تجهيزات به صورت مرحله‌يی افزايش قدرت خواهد داشت تا به قدرت نهايی خود يعنی هزار مگاوات دست يابد.

امروزه از انرژی هسته‌يی به عنوان يکی از رهيافت‌های زيست محيطی برای مقابله با افزايش دمای کره زمين و کاهش آلودگی محيط زيست ياد می‌شود. در حال حاضر نيروگاه‌های هسته‌يی جهان با ظرفيت نصب شده فعلی توانسته‌اند سالانه از انتشار هشت درصد از گازهای گلخانه‌يی در فضا جلوگيری کنند.

ساخت و بهره‌برداری از تاسيسات هسته‌يی در هر کشور عضو آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مشمول ضوابط و مقررات ويژه ايمنی هسته‌يی و نظارت مستمر قانونی از کليه فعاليت‌ها از مرحله انتخاب محل و طراحی تا راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، هيات خبری متشکل از خبرنگاران داخلی و خارجی بامداد امروز وارد بوشهر شدند و برای پوشش مراسم رسمی بهره‌برداری از نيروگاه اتمی بوشهر در اين نيروگاه مستقر شدند.

تعدادی از ساکنان محلی روستای هليله در مبادی ورودی نيروگاه با در دست داشتن پلاکاردهايی نسبت به وضعيت سکونت‌شان و انتقال‌شان به نقطه‌ای ديگر اعتراض داشتند.

بر روی يکی از پارچه نوشته‌هايی که در دست اين افراد بود نوشته شده بود "رييس‌جمهور محبوب ما از عملکرد مسوولان استان نااميديم فکری کنيد".

هم‌چنين در مبادی ورود به شهر بوشهر پلاکاردهايی مبنی بر آغاز مراحل اتصال نيروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق کشور پس از ۳۶ سال نصب شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016