پنجشنبه 24 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نیکلا سرکوزی و دیوید کامرون وارد طرابلس شدند (ویدئو + تصویر)، رادیو فرانسه

نوشتۀ ناصر اعتمادی

رهبران انگلستان و فرانسه امروز نخستین سفر خود را به لیبی پس از سقوط رژیم معمر قذافی در این کشور انجام دادند. فرانسه و انگلستان دو کشور آغازکننده حملات ناتو علیه قوای معمر قذافی برای صیانت از جان غیرنظامیان لیبی بودند. در نتیجۀ این حملات عاقبت رژیم معمر قذافی سقوط کرد.

09152011.jpg


ویدئو از بی بی سی

شورای ملی حکومت انتقالی لیبی تأئید کرد که رییس جمهوری فرانسه "نیکلا سرکوزی" امروز همزمان با "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلستان وارد لیبی شد. به گفتۀ شورای ملی حکومت انتقالی لیبی رییس جمهوری فرانسه نخست در شهر بنغازی مرکز مقاومت علیه رژیم پیشین قذافی سخنرانی کرد و سپس از آنجا برای ملاقات با رهبران جدید طرابلس و دیوید کامرون عازم این شهر شد.
در حالی که تردیدهایی در مورد ماهیت رژیم آیندۀ لیبی و نقش اسلامگرایان در آن شکل گرفته است، رییس جمهوری فرانسه عمدۀ سخنانش را در بنغازی بر صیانت از ارزش های جهانشمول آزادی و حقوق بشر استوار ساخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفته می شود که 160 پلیس فرانسوی امنیت نیکلا سرکوزی در جریان سفرش به لیبی را تأمین می کنند. در این سفر رییس جمهوری فرانسه به طور سمبلیک سفارتخانۀ فرانسه در طرابلس را بازگشایی خواهد کرد.
فرانسه و انگلستان دو کشور مهم عضو ناتو هستند که عملیات پیمان آتلانتیک شمالی علیه رژیم معمر قذافی را آغاز و هدایت کردند. در نتیجۀ نهایی این عملیات بود که رژیم سابق معمر قذافی فروپاشید و شورای ملی حکومت انتقالی به رهبری "مصطفی عبدالجلیل" جای آن را در لیبی گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016