یکشنبه 3 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قرائت پیام حسین کاظمینی بروجردی به بان کی مون در حاشیه اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل

نامه آقای بروجردی زندانی آزادیخواه طرفدار جدایی دین از حکومت به دبیر کل سازمان ملل، که در شصت و ششمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط خانم بنفشه پورزند خوانده شد، با استقبال زیادی مواجه گردید .

در این نامه ایشان بار دیگر وضعیت اسفناک مردم ایران تحت حاکمیت استبداد دینی را به دبیرکل سازمان ملل متحد و روسای کشورهای دنیا متذکر شده و از پایمال شدن حقوق انسانی و غارت سرمایه های ملی در راستای اهداف توسعه طلبانه مدعیان مذهب سخن گفته اند و خواستار حمایت آنها از ملت ستمدیده ایران شدند.

ایشان در بخش دیگری از این نامه راه حل بسیاری از بحران های منطقه ای و بین المللی را در حمایت از جنبش و مبارزات مردم ایران دانسته اند و پیروان ادیان الهی را فراخواندند که با در نظر گرفتن خدازدگی و دین گریزی در جامعه ایران به داد مردمی برسند که فریب حاکمان استبداد ولایت فقیه را در سی و دو سال قبل خوردند.

لازم به ذکر است خانم پورزند از فعالین حقوق بشر و پدر ایشان مرحوم سیامک پورزند از قربانیان حاکمیت استبداد در ایران هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



متن کامل نامه به قرار زیر است:

جناب آقای دبیر کل و روسای محترم ممالک دنیا که در این اجلاس بزرگ اجتماع کرده اید، وضعیت انسانها در حکومت استبدادی حاکم بر ایران، آن چنان اسفناک و دلخراش است که اگر سرکوب دائم و فراگیر نیروهای امنیتی و نظامی نبود، هر آیینه ملل جهان بیشتر به اجزای قساوت و جنایت و خباثت دیکتاتوری دینی، آگاه می گشتند.

به عرض شما مسئولین محترم و مدافعین حقوق بشر می رسانم که بدانید که ملت مظلوم ایران، از حقوق اولیه خود محروم هستند و همه سرمایه ها و ذخائر طبیعی آنها برای ایجاد سنگرهای تبلیغی و توسعه طلبانه مدعیّان مذهب، خرج می شود. امواج فقر و نداری و بیماری و درماندگی، فضای کشورمان را فرا گرفته و سانسور بی وقفه ، مانع انتشار مناسب اخبار و احوال این رعیت غریب شده است.

ای شریعتمداران در هر یک از ادیان آسمانی،

به داد ملّتی برسید که سی و دو سال قبل، به نام خداوند آنها را فریب دادند و تخت و تاج را با اسلام سیاسی، معاوضه کردند. اکنون خدا زدگی و معنویت گریزی در تمامی سطوح جامعه ما رشد کرده و به یقین آینده را به مخالفت کامل آحاد جامعه با معنویات و الهیات می کشاند.

اکنون که امید به گسترش دموکراسی جهان اسلام را فرا گرفته است و ارزش های حقوق بشری و انسانی در جوامع منطقه رو به نهادینه شدن می رود، حمایت بین المللی از حرکت و مبارزات مردم ایران در دستیابی به حق حاکمیت خویش می تواند در دفع بحرانهای منطقه و جهان بسیار موثر باشد.

این پیشوای زندانی نزدیک به دو هزار روز است که به خاطر مخالفت با تداخل دیانت با سیاست، در زندان های مخوف و شکنجه گاه های ایران قرار دارد و در طول این ایّام طولانی، به دور از درمان و وکیل بوده و خانواده اش مورد آزار هیئت حاکمه زورگو قرار گرفته اند، اینک در انتظار اقدام موثر شما در حمایت از ملت تحت ستم ایران می باشد.

سید حسین کاظمینی بروجردی
زندان اوین، شهریورماه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016