پنجشنبه 19 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: از مساله حيثيتی هسته‌ای نمی‌گذريم، ايسنا

- اگر غرب می‌خواهد آبروی باقيمانده خود را ببرد، با ايران ستيز کند


رييس مجلس شورای اسلامی گفت: آمريکا و کشورهای غربی تصور نکنند که اگر اخم کنند و حرف گستاخانه بزنند ملت ايران متزلزل می‌شود اگر می‌خواهيد آبروی باقی مانده‌ی‌تان را ببريد با ايران ستيز کنيد، خواهيد ديد که ايران پای رهبری و مساله هسته‌آی ايستاده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، علی لاريجانی که بعد از ظهر روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ۱۸۳ شهيد شهرستان مهدی‌شهر سمنان و در مسجد حضرت علی اين شهرستان سخن می‌گفت، اظهارکرد: مساله هسته‌يی برای مردم ايران مساله مهمی است و رهبران اروپا و آمريکا بايد بدانند که ملت ايران دست از مساله هسته‌ای که يک موضوع حيثيتی برای آن‌ها است بر نخواهند داشت.

وی با بيان اين‌که ملت ايران اصل مجاهدت است، افزود:‌ تصور نکنيد اگر هياهو کنيد می‌توانيد در مواردی که برای ايران نقش ناموس دارد تاثيرگذار باشيد و تصميم مردم را عوض کنيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس شورای اسلامی برخی اقدامات غرب را بازی‌گوشانه توصيف کرد و افزود:‌ اين کارها بازی‌گوشانه است و گاهی اين بازی‌گوشی‌ها سرشکستنک دارد و بی پاسخ نمی‌ماند آن‌ها تصور نکنند که گستاخی شان به ملت ايران با پاسخ روشنی مواجه نمی‌شود.

لاريجانی يادآور شد: ما تصور می‌کنيم تمام حرف‌هايی که آن‌ها می زنند به خاطر روحيه پايداری ملت ايران است چرا که اين ملت روی خواسته هايش ايستادگی کرده لذا آن‌ها خصومت می‌کنند اما راه ما حرکت در همان مسيری است که امام وصيت کردند و ما بايد پای آرمان های انقلاب و وصيت‌نامه شهدا بايستيم چرا که اين موضوع عزت ما را در پی خواهد داشت.

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه به گزارش اخير «آمانو» دبير کل آژانس انرژی هسته‌ای اشاره کرد و با بيان اين‌که اين گزارش مرده متولد شده تاکيد کرد: قبلاً اين گزارش ها با تدبيری بزک می‌شد تا نيات اين‌ها روشن نشود و بتوانند به مرور مساله خودشان را جلو ببرند اما اين بار با موضوع هسته‌ای ايران بچه گانه برخورد کردند.

وی با اشاره به واکنش اوباما و سارکوزی در هفته گذشته و پيش از اعلام گزارش آژانس خاطر نشان کرد:‌ آن‌ها قبل از اعلام رسمی گزارش از محتوای آن اعلام حمايت کردند و گفتند که بايد با ايران برخورد جدی شود به نظر می‌رسد اوباما سادگی کرد و اين موضوع را لو داد که از قبل در اين باره ساخت و پاخت شده است.

رييس مجلس شورای اسلامی به بازديد نمايندگان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از تجهيزات هسته‌ای ايران اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد آقای البرادعی انصاف بيشتری داشت و گاهی در گزارشات خود می نوشت که بازديدها گامی رو به جلو بوده اما آمانو خيلی متوجه آداب موضوع نيست و در گزارش خود داستان سرايی کرده و گزارش هايی درباره ابعاد نظامی هسته‌ای ايران داشته که بر پايه دعاوی رژيم صهيونيستی است هم‌چنان‌که شاهد ابراز خوشحالی اسرائيلی‌ها از گزارش آژانس بوديم.

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به موضوع ادعای آمريکا مبنی بر طراحی ترور سفير عربستان توسط ايران اشاره کرد و با مفتضحانه توصيف کردن اين ادعا گفت: طراحی آن‌ها آن‌قدر بچه گانه بود که در ابتدای کار عقيم ماند اگر چه اوباما آنقدر دستپاچه شده بود که می گفت کار سپاه پاسداران و نيروی قدس بوده و بعد هم گفتند که بايد اموال حاج قاسم را ضبط کنيم اگر او اموالی دارد اين کار را انجام دهيد.

وی با بيان اين‌که سپاه پاسداران نيروهای مجاهدی بودند که با تمامی هستی‌شان وارد هشت سال دفاع مقدس شدند، گفت: آن‌ها سپاه پاسداران را در اين ادعای خود هدف گيری کردند و داستان موجی را ساختند که خنده دار است می‌گويند فردی ترياکی که ۳۰ سال پيش از ايران فرار کرده و جزء مخالفان ماست اقدام تروريستی برای ما انجام داده و همين را توپخانه سياسی قرار دادند که اين کار ايران است.

لاريجانی با بيان اين‌که سپاه به عنوان يکی از ارکان حفظ انقلاب از سوی غرب مورد تخريب قرار گرفته يادآور شد: دو نهاد ولايت فقيه و سپاه وظيفه صيانت از انقلاب را بر عهده دارند و به همين علت است که با هجمه مواجه می‌شوند.

وی در ادامه رشادت‌های سربازان و فرماندهان سپاه پاسداران در ماجرای منافقين، تجزيه طلبان، و دفاع مقدس يادآور شد و افزود: نقش سپاه پاسداران در مسائل مهم منطقه بسيار تاثيرگذار بوده و به همين خاطر که آن‌ها شليک سياسی شان را به سمت سپاه می‌گيرند و آن را تخريب می‌کنند. البته شايد هم بخواهند بحران‌هايی به وجود بياورند و قبل از آن می‌خواهند سپاه را تخريب کنند اما اين هم از اشتباهات آن‌ها است چرا که سپاه جدای از مردم نيست و با مردم زندگی می‌کند.

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصريح کرد: ‌مطمئناً شرايط مردم در ايران از نظر بيداری بسيار قوی است و ملت ايران توطئه‌های مهم تر از اين را با تدبير از سر راهش برداشته و اجازه ماجراجويی آمريکا را نخواهد داد.


وی با بيان اين‌که مساله هسته‌ای به عنوان نقطه استواری کشور از سوی غرب مورد حجمه قرار گرفته، گفت: وقتی کشوری مثل ايران با خصوصيات و ويژگی‌های الهام بخش خود دارای فناوری هسته‌ای شود جايگاهش عوض می‌شود و غرب ديگر نمی تواند با زبان زور و تهديد با ما سخن بگويد. در سال‌های گذشته نيز مقام معظم رهبری مستقيماً موضوع هسته‌ای را در تمام دولت‌ها و با همه فراز و فرودها پشتيبانی کردند تا ملت صاحب فناوری شدند اما آن‌ها درک می‌کنند که مساله هسته‌ای غير از فناوری های ديگر است و تراز ملت ايران را تغيير خواهد داد.

رييس مجلس شورای اسلامی وجود روحيه جهاد و شهادت در ملت ايران را عامل ناراحتی کشورهای زورگو قدرتمند از ايران دانست و گفت: ريشه بغض و عداوتی که درآمريکا رژيم صهيونيستی و ساير کشورهای غربی مشاهده می‌شود انقلاب‌های منطقه است چرا که ديکتاتورهای منطقه وابسته به غرب بودند و آن‌ها از اين وضعيت ناخوشنودند.

لاريجانی يادآور شد: يکی از موارد عداوت غربی‌ها ولايت فقيه و حضرت آيت‌الله خامنه‌ای هستند، آن‌ها پيش از اين هم ايشان را تخريب می‌کردند اما نه اين طور که اين روزها به ميدان آمده‌اند و به صراحت برای تخريب ايشان برنامه توليد می‌کنند و در اين راستا از يک مشت دلال که اسم خود را روشنفکر ايران می‌گذارند استفاده می‌کنند، آن‌ها به دنبال کسی هستند که ملت با او رابطه عاطفی دارند.

رييس مجلس شورای اسلامی ولايت فقيه را ستون مقاومت ملت ايران توصيف کرد و گفت:‌ اگر جوانان ما به جبهه ها رفتند به خاطر درخواست امام بود و ملت ما رابطه خود را با ولايت فقيه اين طور تعريف می‌کند که باعث رستگاری آن‌ها خواهد شد. به نظر می‌رسد با وجود همه اين تخريب ها و حجمه ها ملت ايران آن‌قدر هوشيار است که سيلی محکمی به آمريکا رژيم صهيونيستی و استعمار پير انگليس بزند.

علی لاريجانی در ادامه به واکنش مقام معظم رهبری به انقلاب های منطقه از ابتدا اشاره کرد و افزود: ‌ايشان از همان ابتدا راجع به بيداری اسلامی در منطقه سخن گفتند و چون سخن ايشان از دل آمد بر دل ملت‌های منطقه هم نشست.

لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ما در شرايط امروز کشور بايد به مسائل اقتصادی درونی خود و دو موضوع مهم تورم و اشتغال توجه کنيم اگر چه ملت ما روحيه جهاد و شهادت طلبی دارند اما بايد مشکلات آن‌ها را هم حل کرد در اين راستا ضروری است که بحث های حاشيه ای و دعواها را کنار بگذاريم و به وحدت درون کشور و مسائل اقتصادی‌مان توجه کنيم که اين‌ها باعث ضعف دشمنان خواهد شد.

وی در ادامه خواستار توجه بيشتر به رونق اقتصادی در کشور شد و گفت: اگر فرزندان خانواده‌ای در دانشگاه درس خواندند نبايد ديگر نگرانی از آينده آن‌ها وجود داشته باشد اگر رونق اقتصادی در کشور به وجود بيايد انگيزه برای سرمايه گذاری هم ايجاد خواهد شد.

وی در ادامه با تاکيد بر لزوم وحدت در جامعه گفت: ممکن است مسائل زيادی وجود داشته باشد که می‌شود در مورد آن مناقصه کرد اما بايد اصل و فرع موضوع را تشخيص داد و به ويژه مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد.

رييس مجلس شورای اسلامی به انتخابات پيش روی مجلس نهم نيز اشاره کرد و افزود: اين نقطه قوت نظام ما است که هر سال يک انتخابات در کشور برگزار می‌شود اما دشمن می‌خواهد تا همين نقطه قوت را به نقطه ضعف تبديل کند به هر حال پارلمان جايگاه مهم تصميم‌گيری در کشور است و ما نيازمند نيروهای متخصص فداکار و ولايت مداری هستيم که کارآمدی سيستم را بالا ببرند بنابراين نياز به حضور حداکثری مردم در اين انتخابات داريم.

لاريجانی همچنين با مثبت ارزيابی کردن عملکرد مجلس هشتم تاکنون گفت: در مجلس هشتم اقدامات خوبی صورت گرفت که يکی از مهم ترين اين موضوعات بررسی برنامه پنجم بود که بسياری ازنکات آن به نفع ملت تصويب شد.

رييس مجلس شورای اسلامی با بيان اين‌که جهاد از با اهميت ترين موضوعات برای يک جامعه اسلامی گفت:‌ شايد يکی از غفلت‌هايی که دنيای امروز پيدا کرده به اين دليل است که آن‌ها موضوع اساسی را از زندگی خود دور کردند و نمی‌خواهند به آن بينديشند شايد اين موضوع در ادوار گذشته در سنت غرب وجود داشت اما بعد از تغييرات چند ساله جهاد از زندگی آن‌ها دور شد و آن‌ها دچار غفلت، از خودبيگانگی از خويشتن شدند که اين موضوع مشکلاتی را برای آن‌ها ايجاد کرد.

رييس مجلس شورای اسلامی در ادامه به انقلاب های اخير منطقه اشاره کرد و افزود: امروز ملت ايران برگزيده شده و نگاه ها به سوی او است انقلابيون منطقه به ايران تعلق خاطر دارند و با وجود اين‌که تحت ديکتاتوری بودند فهم درستی از انقلاب ايران و دلايل عزت مندی کشورمان دارند در واقع پيام ايستادگی، مقاومت و مجاهدت ملت ايران به آن‌ها رسيده و امروز آن‌ها راه فکر و مجاهدت شما را به عنوان نمونه نگاه می‌کنند.

لاريجانی در پايان سمنان را يکی از قطب های صنعت در کشور ناميد و گفت: اين استان ظرفيت‌های خوبی دارد که بايد از آن‌ها استفاده کرد از جمله نيروی انسانی تحصيل کرده ای دارد که می‌تواند با اشتغال در صنعت مشکلات زيادی را از کشور حل کند. مطمئناً در کنار کشاورزی و دامپروری که در استان سمنان صورت می‌گيرد صنعت شاخه خوبی برای جذب سرمايه در اين منطقه خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016