دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجموعه خبرهای حقوق بشری: انتقال آريا آرام نژاد به انفرادی زندان بابل

انتقال آريا آرام نژاد به انفرادی زندان بابل، کلمه

آريا آرام نژاد هنرمند و آهنگ ساز از بازداشتگاه اداره اطلاعات کل استان مازندران به زندان متی کلای بابل منتقل شد.

به گزارش کلمه، در روزهای گذشته آريا آرام نژاد از بند انفرادی بازداشتگاه شهيد کچوئی اداره اطلاعات ساری به بند انفرادی زندان متی کلای شهرستان بابل منتقل شد.

يک منبع مطلع از منابع محلی گفته که بند انفرادی زندان متی کلا ۱٫۵ در ۲ متر و از لحاظ امکانات بهداشتی در سطح پائينی است. اين بند محل نگهداری مجرمين خطرناک و همچنين مجرمينی که دچار تخلف در بند عمومی زندان متی کلا شده اند، می باشد.

بر اساس اين گزارش آريا آرام نژاد به دستور مقامات امنيتی و اطلاعاتی و دادستان شهرستان بابل، ممنوع الملاقات و ممنوع از تماس تلفنی می باشد.

آريا آرام نژاد در پی هجوم ماموران امنيتی به منزلش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شده است. اين هنرمند جوان و آهنگ‌ساز نام‌آشنای هوادار جنبش سبز پس از عاشورای ۱۳۸۸ هم پس از انتشار ترانه‌ای با عنوان «علی برخيز» که با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد، برای حدود ۵۰ روز بازداشت بود. دادگاه بدوی او را به ۹ ماه حبس تعزيری محکوم کرده که اين پرونده در مرحله تجديدنظر قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازجويی از اعضای زندانی نهضت آزادی در بازپرسی مستقر در اوين، کلمه

چهار عضو زندانی نهضت آزادی ايران به بازپرسی مستقر در محل زندان اوين احضار و بازجويی شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، محسن محققی، محمد فريد طاهری قزوينی، امير خرم و عماد بهاور چهار زندانی سياسی هستند که به خاطر امضای نامه ای با عنوان نامه ۱۴۳ فعال سياسی خطاب به سيد محمد خاتمی، رييس جمهور پيشين کشورمان، که چندی قبل در سايتهای خبری منتشر شد، بازجويی و تهديد شده اند.

اين چهار عضو نهضت آزادی که از امضا کنندگان نامه مذکور هستند، هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می برند.

بازپرس شعبه سوم امنيت دادسرای زندان اوين ضمن بازجويی از اين چهار عضو زندانی نهضت آزادی، از اين زندانيان خواست که امضاهای خود را تکذيب کنند، اما اين خواسته بازپرس با مخالفت اين زندانيان سياسی مواجه شد.

چندی پيش ۱۴۳ فعال سياسی با نگارش نامه ای به سيد محمد خاتمی، با اشاره به اينکه با گذشت بيش از سه ماه از تاريخ اعلام شرايط انتخابات، کوچکترين نشانه ای دال بر اراده حاکمان برای تامين شروط قانونی و انسانی برای شرکت در انتخابات نديده اند، تصريح کردند: در ماه‌های اخير، محدوديت بيشتری برای فعالان سياسی، زندانيان و خانواده‌های ايشان ايجاد شده تا جايی که نهادهای امنيتی حتی در ماه مبارک رمضان از برگزاری مراسم احيای شبهای قدر و ميهمانی‌های افطار آنان جلوگيری کردند

اين فعالان و کنشگران سياسی که تعدادی از آن ها از جمله اين چهار عضو نهضت آزادی ايران از داخل زندان اين نامه را امضا کرده بودند، خطاب به سيد محمد خاتمی خاطر نشان کرده بودند: مقامات حتی اعتراض مدنی و آرام عليه تخريب محيط زيست را نيز برنتافتند. از اين‌رو، بی‌شک شما نيز تاييد می‌کنيد که با توجه به ادامه حصر غيرقانونی آقايان مهندس ميرحسين موسوی، حضرت حجت الاسلام مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد، ادامه بازداشت غيرقانونی بسياری از فعالان سياسی و اجتماعی و فقدان نهاد مستقل مجری و ناظر انتخابات، حداقل شرايط برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و عادلانه وجود ندارد.

در بخش ديگری از اين نامه آمده بود: ضمن تاکيد بر ضرورت ادامه تلاش برای تعامل و متقاعد کردن مسئولان امر به پذيرش حق حاکميت مردم بر پايه اصول مصرح قانون اساسی و تن دادن آنان به تامين حداقل شرايط برای برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه، به‌صراحت اعلام می‌کنيم، در صورت ادامه وضع موجود، کمترين چشم‌انداز روشنی برای صيانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت.

***

انتقال مصطفی دانشجو ‪وکيل دراويش گنابادی‬ به بند عمومی زندان اوين، خانه حقوق بشر ايران

خانه حقوق بشر ايران - مصطفی دانشجو وکيل دراويش گنابادی پس از گذشت يکماه حبس در سلول انفرادی بند امنيتی زندان اوين به بند عمومی منتقل شد

سايت مجذوبان نور گزارش داده است که مصطفی دانشجو از وکلای دراويش گنابادی که در تاريخ ۷ آبان ماه از زندان ساری مرتبط با بازداشتها و فشارهای اخير به بند امنيتی زندان اوين منتقل شده بود ٬ روز گذشته ۵ آذر ماه به بند عمومی انتقال يافت.

اين وکيل دراويش که در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ماه سال جاری به اتهام نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی از سوی دادگاه تجديد نظر استان مازندران به ۷ ماه حبس محکوم شده بود در حالی که روزهای آخر محکوميت خويش را سپری ميکرد به زندان اوين منتقل شد . وی روز گذشته ۵ آذر ماه پس از تحمل يکماه حبس در سلول انفرادی بند ۲۰۹ به بند عمومی زندان اوين انتقال يافت.

يادآور می شود وکلا و مديران سايت مجذوبان نور آقايان رضا انتصاری ٬ فرشيد يداللهی ٬ حميد مرادی ٬ افشين کرم پور ٬ امير اسلامی و اميد بهروزی به همراه مصطفی دانشجو هم اکنون در بند عمومی زندان اوين به سر می برند . علاوه بر اين بر طبق آخرين گزارش از وضعيت دراويش زندانی ۱۶ تن از دراويش گنابادی در زندانهای کشور محبوس هستند.

***

صدور حکم هفت سال زندان برای يک فعال کرد مريوانی، خانه حقوق بشر ايران

خانه حقوق بشر ايران - در ادامه‌ی افزايش ‌فشار بر زندانيان و بازداشت و صدور احکام ناعادلانه‌، “شاهو احمدی” شهروند اهل مريوان، به ‌۷ سال زندان محکوم شد.

تارنمای نوروز گزارش داده است که شاهو احمدی جوان ۱۸ ساله‌ که‌ حدود ۴ ماه پيش به ‌همراه عثمان صالحی، ناصر گلاويژی، اقبال ايزدی، عثمان گلاويژی و محمد صالحی به‌ اتهام هواداری از يکی از احزاب اپوزيسيون کردی بازداشت ‌شده بود، از سوی دادگاه انقلاب به‌ ۷ سال زندان محکوم گرديد.

گفتنی‌ است بقيه‌ بازداشت شدگان به‌ همراه کاوه‌ فرجی، آرام رستات و کاوه‌ مرادی نيز که‌ چند ماه پيش بازداشت شده‌اند هم‌چنان بلاتکليف هستند.

***

همسر علی نجاتی، فعال کارگری بازداشت شد، هرانا

خبرگزاری هرانا - شهناز نجاتی، همسر علی نجاتی کارگر زندانی و عضو هيات مديره سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه ظهر امروز يکشنبه ششم آذرماه توسط ماموران اطلاعات نيروی انتظامی بازداشت شد.

به گزارش کميته هماهنگی، مامورين امنيتی ظهر امروز يکشنبه ۶ آذرماه برای دستگيری شهناز نجاتی، همسر کارگر زندانی علی نجاتی به منزل وی در روستای «عمله سيف» در شهر شوش مراجعه کردند و وی را بازداشت کردند.

مامورين امنيتی اعلام کرده‌اند که شهناز نجاتی تا ۲۴ ساعت تحت بازداشت اطلاعات نيروی انتظامی خواهد بود.

اين در حالی است که علی نجاتی در شرايط وخيم جسمی در زندان دزفول محبوس است و مطابق تاييد پزشکان متخصص و نيز پزشک قانونی بايد فوراً از زندان آزاد شود.

بنا بر اين گزارش فرزندان آقای نجاتی که تلاش داشتند از بازداشت شهناز نجاتی جلوگيری کنند نيز توسط مامورين تهديد به بازداشت شدند.

***

احضار و بازداشت مولوی محمدعلی شه بخش، هرانا

خبرگزاری هرانا - مولانا حافظ محمد علی شه‌بخش مدير سابق دارالعلوم حضرت امام ابوحنيفه عظيم آباد زابل، توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است.

به گزارش سنی نيوز، مولانا حافظ محمد علی شه‌بخش پس از احضار به دادگاه ويژه‌ی روحانيت مشهد در در روز چهارشنبه ۲ آذرماه سال جاری دستگير و تاکنون از وضعيت ايشان اطلاعی در دست نيست.

سه سال پيش در پی مراجعه نيروهای امنيتی به مدرسه علوم اسلامی اهل سنت سيستان، و تخريب آن نيز، مولانا محمد علی برای حفظ جان خود مجبور شده بود مدتی متواری باشد که بر همين علت برخی از نزديک‌ترين افراد به ايشان منجمله دو برادر (عبدالرحمن شه‌بخش و نور محمد شه‌بخش) و خواهر زاده‫‌اش(عبدالکريم) از سوی نيروهای نظامی در ادقدامی تلافی جويانه دستگير شدند.

رمضان سال گذشته بعد از مذاکرات و پا درميانی افراد ذی صلاح و شخصيت‌های برجسته منطقه نام ايشان از ليست افراد تحت تعقيب حذف شده ايشان زير نظارت مستقيم حکومت در دارالعلوم زاهدان مشغول به تدريس شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016