شنبه 12 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزیر دفاع آمریکا: حمله نظامی به ایران پیامدهای جدی برای اقتصاد جهان در بر خواهد داشت

به گزارش خبرنامه گویا با بالاگرفتن تنش بین ایران و غرب بر سر مسئله برنامه اتمی این کشور، روز جمعه وزیر دفاع آمریکا لئون پانه تا گفت به اسرائیل توصیه کرده بصورت یکجانبه به ایران حمله نکند.

پانه تا که در مرکز سبن برای سیاستگذاری در خاورمیانه (Saban Center for Middle East Policy) سخنرانی می کرد "کلید حل مساله" را در همکاری با یکدیگر معرفی کرد. وی گفت حمله نظامی پیامدهای جدی برای اقتصاد جهان در بر خواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا گفت که چنین حمله ای می تواند اقتصادهای ضعیف اروپا و آمریکا را با مشکل بیشتر مواجه کرده، نیروهای ایرانی را به حمله علیه نیروهای آمریکایی ترغیب کند و حمایت مردمی برای حاکمان ایران به همراه داشته باشد.

پانه تا احتمال موثر نبودن چنین حمله ای را نیز نادیده نگرفت. او با اشاره به برآورد منابع اسرائیلی گفت: چنین حمله ای ممکن است برنامه اتمی ایران را در بهترین حالت یک یا دو سال به تعویق بیاندازد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پانه تا افزود که آمریکا روی تحریم های بیشتر کار می کند تا ایران دست از بلندپروازی های نظامی اش بردارد.

به گزارش خبرنامه گویا وزیر دفاع آمریکا ایران را مهمترین تهدید برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش در منطقه توصیف کرد. او گفت: هیچ خطری بزرگتر از یک ایران مسلح به بمب اتمی برای امنیت و کامیابی خاورمیانه نیست.

وی جریان آزاد تجارت از طریق منطقه خاورمیانه را خط قرمز آمریکا معرفی کرد و آمریکا را نسبت به توقف فعالیت های مخرب ایران متعهد دانست.

او در حالی که می گفت متقاعد است که تحریم ها و فشار های دیپلماتیک موثرند افزود: عملیات نظامی آخرین گزینه است. باید آخرین گزینه باشد نه نخستین! این مسئولیتی است که من بسیار جدی اش می گیرم. چرا که وقتی بحث خطر ایران مطرح می شود، رئیس جمهور - اوباما - روشن کرده که هیچ گزینه ای را غیر ممکن نمی داند.

پانه تا همچنین از اسرائیل خواست که برای جلوگیری از انزوای بیشتر در خاورمیانه تلاش کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016