پنجشنبه 8 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه سال حبس ديگر برای ابوالفضل قديانی به اتهام توهين به رهبری، کلمه

حکم سه سال حبس ديگر برای ابوالفضل قديانی در حالی صادر شد که اين مسن ترين زندانی جنبش سبز در بند ۳۵۰ اوين بايد چهارم آذر ماه امسال و پس از تحمل يک سال حبس آزاد می شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی بنا بر اين حکم جديد و به اتهام “توهين به رهبری” بايد سه سال ديگر در زندان بماند.

اين در حالی است که وی، که چندی پيش در سی سی يو بيمارستان ساسان بستری بود، پس از عمل جراحی قلب بدون طی کردن دوران نقاهت از همان بيمارستان به زندان منتقل شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای قديانی با مشکلات حاد جسمی رو به روست؛ همسر اين زندانی سياسی در همان زمان به کلمه گفته بود که مستأصل شده و نگران است که دستگاه امنيتی بخواهد ماجرای هدی صابر را برای ابوالفضل قديانی تکرار کند.

ابوالفضل قديانی اولين بار در دی ماه ۸۸ بازداشت و به اتهام توهين به رييس دولت به يک سال حبس محکوم شده بود.

بر اساس اين گزارش در حالی که مسئولان بارها از آزادی بيان و رافت اسلامی سخن گفته اند بار ديگر در مثالی نقض ميبينيم که منتقد ۶۶ ساله ی جريان حاکم يک بار به اتهام توهين به رييس جمهوری و بار ديگر به اتهام توهين به رهبری جمعا به ۴ سال حبس محکوم می شود.

اين مبارز دوران ستمشاهی که ۴ سال در زندان های ساواک شکنجه شده و مقاومت کرده بود، دو ماه پيش در دادگاهی که در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب برايش تشکيل شده بود، شرکت نکرده و آن را غير قانونی خوانده بود.

عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی با ارئه ی لايحه ای گفته بود دادگاه سياسی، عقيدتی بايد علنی و با هيئت منصفه باشد، بنابراين دادگاه غيرقانونی و مجری آن مجرم است.

بر اساس اين گزارش پس از صدور حکم قاضی در جوای اعتراض وکيل که “چرا وثيقه را قبول نمی کنيد” گفته است: بايد مشورت کنم.

ابوالفضل قديانی سال گذشته قبل از بازگشت به زندان در مصاحبه ای به خبرنگار کلمه گفته بود: احمدی نژاد دروغگو، رياکار، مستبد، قانون گريز و قانون ستيز است و اينها صفات حقيقی اوست. اينها را در دفاعيه ام و در دادگاه گفتم. من به احمدی نژاد فحش ندادم فقط صفات های او را برشمردم و مواردی که من گفتم توهين نبوده انتقاد بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016