پنجشنبه 22 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصاحبه‌گر محبوب احمدی‌نژاد؛ شريک اختلاس، شايعه فرار يک مجری تلويزيون، روز


آرش بهمنی
a.bahmani(at)roozonline.com

برخی رسانه‌های اصول‌گرا در ادامه سريال اختلاس بزرگ، از دست داشتن مجری مشهور تلويزيونی و مصاحبه کننده ويژه رييس دولت در اين ماجرا خبر داده‌اند. وب سايت عصر ايران، نزديک به حاميان قاليباف، نوشته است که "يک مجری معروف صداوسيما به دليل مشخص شدن ارتباطات وی با اختلاس سه هزار ميلياردی، از کشور فرار کرد".

اين وب‌سايت البته اسمی از اين مجری نبرده، اما آگاهان بر اساس شواهد و نشانه ها گفته اند مجری متواری، مرتضی حيدری، مجری معروف برنامه گفت‌وگوی خبر شبکه دوم سيما و مصاحبه گر ويژه احمدی نژادست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حيدری به دليل مصاحبه‌هايی که با محمود احمدی‌نژاد انجام داده ـ– و بسياری از آن‌ها مورد انتقاد روزنامه‌نگاران قرار گرفته بود ـ– و همچنين حضورش در يک برنامه تلويزيونی در اعتراضات پس از انتخابات، با حضور سعيد حجاريان، سعيد شريعتی و محمد عطريان‌فر مورد توجه هواداران دولت بود.

سايت تعامل نيوز ـ- نزديک به جبهه متحد اصول‌گرايان ـ– گزارش داده بود مرتضی حيدری، مجری محبوب احمدی‌نژاد اخيرا به عنوان مطلع در پرونده امير منصور آريا به دادستانی احضار شده و در خصوص روابط خود با اين شرکت و قرارداد تبليغاتی خود با بانک آريا به سئوالاتی پاسخ داده است.

گفته می‌شود احضار اين مجری با سابقه به علت قرارداد ميلياردی وی با بانک آريا بوده؛ چنانکه هماهنگی بسياری از ارتباط‌های سياسی امير منصور آريا نيز بر عهده اين چهره سر‌شناس بوده است.

بر اساس اين گزارش، اين مجری صداوسيما چند سالی است که با استفاده از شغلش قراردادهای تبليغاتی مختلفی را برای شرکت تبليغاتی خود که به نام يکی از اقوام درجه يک‌اش می‌باشد جذب نموده است. او اما با مشخص شدن اين روابط در روند رسيدگی به پرونده اختلاس، حدود سه ماه پيش ايران را به مقصد يکی از کشورهای غربی ترک و تا کنون از بازگشت خودداری کرده است.

پيش از اين نيز اخباری مبنی بر قراردادهای کلان ستاد حمل و نقل سوخت و همچنين بانک گردشگری با شرکت اين مجری در رسانه‌ها منتشر شده بود.

آتی نيوز در آن زمان گزارش داده بود که مرتضی حيدری از مجريان اخبار صدا و سيما دو قرارداد تبليغاتی با حجمی بالغ بر ۵/۲ ميليارد تومان با ستاد مديريت حمل و نقل و مصرف سوخت و بانک گردشگری امضا کرده و "فعاليت‌های اقتصادی اين مجری از چند سال پيش شروع شده و هم اکنون زبان زد خاص و عام است"؛ درآن زمان رياست بانک گردش‌گری بر عهده «مهدی جهانگيری» معاون اسفنديار رحيم مشايی بوده است.

سايت البرزنيوز اما به نقل از يک مقام سازمان صدا و سيما نوشت: "مرتضی حيدری در خارج ازکشور مشغول تحصيل است و به طور متناوب به محل تحصيل خود رفت و آمد دارد و اين نمی‌تواند به مفهوم خروج دائم او از کشور باشد. شايعاتی درباره فعاليت های گسترده اقتصادی اين چهره مشهور صداوسيما وجود دارد".

حيدری بارها به علت نوع مصاحبه‌های خود با محمود احمدی‌نژاد، مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته بود. يک وب‌سايت اصول‌گرا درباره مصاحبه‌های وی نوشته بود: "لبخندها و سکوت معنادار اين مجری در گفتگو با رييس جمهور موجب نارضايتی اکثر رسانه های مستقل شده بود. احتمالا اين قراردادهای کلان موجب صبر بيش از حد اين مجری در گفتگو با اعضای دولت گشته است".

اين چندمين بار است که شايعه فرار حيدری در رسانه‌ها منتشر می‌شود. پاييز سال ۸۸ نيز شايعاتی درباره خروج وی از صدا و سيما و حضورش در آمريکا منتشر شده بود.

وی آن زمان در گفت‌وگويی با بخش خبری ۲۰:۳۰ سيما، شايعات پيرامون خود را تکذيب کرده بود، اما ماهها طول کشيد تا بار ديگر به صدا و سيما بازگردد.

اکنون نيز وی در گفت‌وگويی با همين بخش خبری، شايعات درباره خود را تکذيب کرده است، اما بايد ديد اين بار هم به صدا و سيما باز خواهد گشت يا خير.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016