یکشنبه 25 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد احزاب زنان اصولگرا جهت افزايش تعداد زنان نماينده در مجلس، ایسنا

کميته تحقيقات و مطالعات جامعه زينب (س) و احزاب زنان اصولگرا، طي نامه‌اي خطاب به رييس مجلس شوراي اسلامي طرح پيشنهادي جهت تعيين سازوکار افزايش تعداد زنان در مجلس شوراي اسلامي ارايه كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن اين نامه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

برادر ارجمند جناب آقاي دکتر لاريجاني – دامت توفيقاته

رياست محترم مجلس شوراي اسلامي

با سلام و عرض ارادت؛ احتراما ضمن تقدير از زحمات شما خداوند را سپاسگزاريم که نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در همه زمينه‌ها در مجامع بين‌المللي سربلند و افتخارآميز حضور داشته و دارد، به استثناء اندک بودن نمايندگان زن در مجلس شوراي اسلامي که در کنفرانس‌ها و كنگره‌ها و مجامع بين‌الملل زير سوال مي‌باشد. اين امر تا جايي است که ايران در اين ارتباط در رده يک کشور به آخر مانده قرار گرفته است و موجبات سرشکستگي و نقطه ضعف نظام مردم سالاري ديني شده است. دولتمردان و به ويژه نمايندگان مجلس به اين مساله مهم اذعان دارند، و اين نقطه ضعفي است که حقيقتا بر فرهيختگان و دلسوزان نظام پوشيده نيست.

مقام معظم رهبري در ديدار جمعي از زنان نماينده فرمودند: "به سمتي برويد که تعداد زنان نماينده بيشتر شود و زناني صاحب انديشه به مجلس راه پيدا کنند و به دست و افواه ديگران نگاه نکنند." و نيز به مناسبت روز زن فرموده‌اند: "ما در جمهوري اسلامي پيشرفت داشتيم. نگاه من، نگاه خوشبينانه است... منتها اين نگاه خوشبينانه نبايد مانع بشود از اين که ضعف‌ها را ببينيم. ما درجاتي پيش رفتيم، اما اي بسا ده برابر اين ممکن بود پيش برويم. آن چه موجب شد نتوانيم در آن حد جلو برويم، همين ضعف‌ها و مشکلاتي است که وجود داشته ... که بايد برطرف شود."

بر همين اساس بنا به دلايل؛

- رشد فزاينده زنان متخصص و کارآمد و ضرورت حضور پررنگ‌تر زنان متخصص در مراکز تصميم ساز به دليل بهره برداري کارآمد و بهتر از آنان به عنوان سرمايه‌هاي ملي

- ضرورت بهره برداري از نگرش زنانه به مسائل و موضوعات در مراکز تصميم سازي و تصميم گيري

- پرداختن به مسائل زنان و خانواده و رفع خلاء‌هاي قانوني و نظارت لازم به جهت رفع مشکلات و آسيب‌ها از خانواده از امور مهمي است که افزايش بانوان براي نمايندگي کردن مطالبات زنان در اين امر را ايجاب مي‌کند.

- شناخت دولتمردان و سياستمداران از توانمندي‌هاي زنان و بهره برداري از آنان در پست‌هاي کليدي و تصميم ساز، زمينه‌ساز شناخت جامعه از زنان لايق و کارآمد مي‌شود. حضور زنان در پست‌هاي سرنوشت‌ساز موجب شناخت بهتر جامعه از آنان و بالندگي و پيشرفت کشور است.

- براي زنان به دليل حفظ عفاف و رعايت از حريم‌هاي خاص، دستيابي به امکانات مالي و سياسي ميسر نمي‌باشد.

- جبران فرصت‌ها و امکانات اجتماعي - اقتصادي که زنان به دليل پرداختن به خانواده کمتر به آن دست مي‌يابند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به جهت حضور پررنگ‌تر و فعال‌تر زنان در مجلس شوراي اسلامي و جبران موانع و مشکلات بر سر راه زنان و برطرف شدن ضعف‌هاي موجود، ساز و کار زير جهت افزايش تعداد زن نماينده در مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد مي‌شود:

ماده واحده الحاقي به قانون انتخابات:

"از شهرها و مراکز استاني با بيش از 2 نماينده در مجلس شوراي اسلامي يک زن، شهرهايي که تعداد نمايندگانشان به 5 و يا بيشتر مي‌رسد 2 نماينده زن، و از شهر تهران 10 زن به مجلس شوراي اسلامي راه يابند."

پيشاپيش از اهتمام و زحمات حضرتعالي و نمايندگان محترم در تصويب اين طرح پيشنهادي کمال تشکر را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016