چهارشنبه 28 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سهام الدين بورقانی بازداشت شد، ندای سبز آزادی

سهام‌الدين بورقانی، روزنامه‌نگار، عکاس و فرزند احمد بورقانی نماينده فقيد مردم تهران در مجلس ششم و معاون مطبوعاتی وزير ارشاد در دولت اصلاحات بازداشت شد. مأموران امروز با ورود به منزل او ابتدا به تفتيش خانه پرداخته و سپس ویرا با خود به نقطه نامعلومی برده‌اند. سهام بورقانی سومين روزنامه‌نگاری است که در چند روز اخير بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين مرضيه رسولی و پرستو دوکوهکی نيز به همين شيوه بازداشت شده اند و به نظر می رسد دور تازه ای از برخورد با روزنامه نگاران در ايران آغاز شده است.
سهام الدين بورقانی پيش از اين خبرنگار روزنامه اعتماد ملی و سردبير سايت ديپلماسی ايرانی بوده است. بازداشت سهام الدين بورقانی درآستانه مراسم درگذشت پدرش احمد بورقانی صورت گرفته است.
احمد بورقانی در سيزدهم بهمن ماه سال ۸۶ براثر عارضه قلبی درگذشت.احمد بورقانی پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ و در کابينه خاتمی معاونت مطبوعاتی و تبليغاتی وزارت ارشاد را برعهده داشت. او مهم ترين مقام دولت خاتمی بود که از مطبوعات حمايت می کرد و پس از توقيف روزنامه جامعه و عليرغم فشار قوه قضائيه، از آزادی مطبوعات دفاع کرد.
قاضی سعيد مرتضوی در سال ۱۳۷۷ به دليل رويه بورقانی در دفاع از مطبوعات او را احضار کرد. بورقانی پس از فشارهای قوه قضائيه بر مطبوعات در همان سال از معاونت مطبوعاتی ارشاد استفعا کرد و شعبان شهيدی به جای او مشفول به کار شد.
احمد بورقانی در انتخابات مجلس ششم، از سوی مطبوعات جنبش اصلاحات داوطلب نمايندگی مجلس شد و به عنوان نماينده مردم تهران به مجلس رفت. او در تحصن نمايندگان مجلس ششم حضور فعال داشت.
او مانند بسياری از نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم، زمانی که نماينده بود توسط قوه قضائيه تحت فشار قرار گرفت و در جريان دادگاه موسسه آينده، که در آن عباس عبدی و بهروز گرانپايه متهم به انجام نظرسنجی به نفع غرب شده بودند، به دادگاه احضار شد.
احمد بورقانی از فعالان نشر و مطبوعات کشور بود که در اکثر مطبوعات آزاد دهه هفتاد، نشر نی، سازمان چاپ گستر حضور داشت و يکی از مهمترين حاميان توليد فرهنگی و آزادی بيان در دهه هفتاد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016