چهارشنبه 28 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه گزارشگران بدون مرز در مورد موج تازه‌ دستگيری روزنامه‌نگاران ايران

در سه روز گذشته سه روزنامه‌نگار و وب‌نگار : سهام‌الدين بورقانی، پرستو دوکوهکی و مرضيه رسولی از سوی ماموران امنيتی در تهران بازداشت شده‌اند

بازداشت روزنامه‌نگاران و شهروند وب‌نگاران در ايران همچنان ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در طی سه روز گذشته سه روزنامه‌نگار و وب‌نگار از سوی ماموران امنيتی در تهران بازداشت شده‌اند. سهام‌الدين بورقانی روزنامه‌نگار و همکار سايت ديپلماسی ايران در تاريخ ٢٨ دی ماه در منزلش بازداشت شد. اين وب‌نگار به هنگام بازداشت تنها در خانه بوده است. ماموران امنيتی يادداشتی بر در خانه گذاشته‌اند که " ما سهام و وسائل را برديم." محل و علت بازداشت وی مشخص نيست. سايت ديپلماسی ايرانی متعلق است به صادق خرزای سفير سابق ايران در فرانسه و يکی از نزديکان محمد خاتمی رئيس جمهور سابق ايران.

٢٥ دی ماه، پرستو دوکوهکی وبلاگ‌نويس و مدافع حقوق زنان و مرضيه رسولی، روزنامه نگار و همکار صفحات فرهنگی و ادبی بسياری از روزنامه‌های تهران، در منازل خود بازداشت شدند. ماموران امنيتی علت بازداشت اين دو را " اقدام عليه امنيت ملی" ذکر کرده‌اند. پيش از انتقال اين دو روزنامه‌نگار به زندان اوين، ماموران منازل انها بازرسی و وسايل شخصی، کامپيوترهای آنها را به همراه خود برده‌اند.

پيش از اين در تاريخ ٢٠ دی ماه، محمد سليمانی‌نيا مدير سايت يو ٢٤ شبکه اجتماعی متخصصان ايرانيان، طراح و ميزبان بسياری از سايت‌های انجمن‌های جامعه مدنی و روشنفکران ايرانی، پس از احضار به دادگاه انقلاب کرج بازداشت شد. و در تاريخ ٢١ دی ماه سيمين نعمت‌اللهی همکار سايت مجذوبان نور در منزلش در تهران از سوی ماموران وزارت اطلاعات به اتهام " تبليغ عليه نظام " بازداشت شده بود.

در تاريخ ١٧ دی ماه نيز روزنامه‌نگاران فاطمه خردمند، احسان هوشمند، سعيد مدنی و در تاريخ ١٩ دی ماه مهدی خزعلی وب‌نگار در تهران بازداشت شده‌ بودند.

گزارش‌گران بدون مرز از احضار بسياری از حرفه‌کاران رسانه‌ای در سراسر ايران مطلع شده است.

در ايران هم‌اکنون ٣٠ روزنامه‌نگار و ٢٤ وب‌نگار در زندان بسر می‌برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016